Avatar billede ultragames Nybegynder
08. juni 2003 - 14:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

download af fil, uden prompt

er det muligt at når man henter en fil fra min server, at der ike kommer den box fren hvor der står om man vil åbne eller gemme filen?... alle de filer som kan hentes, må nelig KUN åbnes?.. kan jeg fjerne den box som gør det muligt at vælge?
Avatar billede jensgram Nybegynder
08. juni 2003 - 15:02 #1
Det vil vel altid være muligt at gemme filerne - det er jo en funktion i browseren. Omvendt kan man derimod forsøge at få browseren til at gemme uden at spørge om man i stedet vil åbne...

Det, du vil lave er en slags streaming, som jeg ikke tror er muligt med PHP...
Avatar billede tipsen Nybegynder
08. juni 2003 - 15:14 #2
Du kan styre det med nogle specifikke header() kald, men det er tvivlsomt om det eksempelvis vil fungere i IE, da den ikke (heller ikke på dette område...) overholder standarderne mht. http.
Avatar billede vesters Nybegynder
08. juni 2003 - 16:38 #3
Det lyder ikke sandsynligt, at det kan lade sig gøre. Det IE rent faktisk gør, når du klikker på knappen "åben", er at lægge filen i en midlertidig mappe på den lokale maskine for derefter at åbne den.
Avatar billede myplacedk Nybegynder
08. juni 2003 - 16:56 #4
Det er op til browseren hvad den vil gøre ved filen.
Der er større sandsynlighed for at browseren vil forsøge at vise filen direkte, hvis du sender den rigtige content-type, og større sandsynlighed for at den vil gemme filen, hvis du bruger "application/octet-stream". Eller til IE: "application/ms-download".
Avatar billede tipsen Nybegynder
08. juni 2003 - 17:44 #5
ultragames: Du er vel klar over, at hvis du viser en fil hos klienten - så ligger den fil allerede blandt de midlertidige internet-filer - så der findes altså allerede en kopi af den fil du siger man ikke må gemme...
Avatar billede vesters Nybegynder
08. juni 2003 - 17:46 #6
kinda steppin' on my point there:-)
Avatar billede ultragames Nybegynder
09. juni 2003 - 11:41 #7
hmmm!.. ... jeg er helt væk i det her spørgsmål!. :S....

nå.. men tak for hjælpen ellers