Avatar billede power_ed Nybegynder
08. juni 2003 - 11:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

radeon 9500 fryser i direct3d spil

jeg har for nyligt instaleret et radeon 9500 på min brors pc. men hvergang han vil spille et spil der kører med direct3d fryser pc'en efter 3-4 minutter og det eneste man kan gøre er at tage strømmen.. lyden kører videre i baggrunden sjovt nok. jeg har inst. nye drivere til ALT i pc'en. fra chipsæt til netkort til sp1 til DX9. jeg har prøvet nok 8 forskellige drivere til kortet. jeg har sikret mig at alt står som det skal i bios. har prøvet at starte windows i safe mode også uden held. men det sjove er at hvis jeg sætter kortet over i en anden maskine så fejler det ikke en pind. det kan ikke være hans bundkort eller andet der er fejl på for jeg har prøvet med 3 andre kort af samme type i hans pc og de kører fint.

hans konfig er som følger:

amd XP 1800+
msi kt4 ultra (nyeste bios)
onboard c-media lyd (spritnye drivere)
80gb seagate barracuda
silent viking køler (jo den er kun 40 grader cpu'en så den er ikke for varm)
512 mb kingston pc2700
450W TT strømforsyning.

jeg har kørt scandisk op til flere gange og defragmenteret den. har kørt memchecker for at se om ram klodsen var defekt. har kørt 3dmark hvor han får henholdsvis 12500 i den gamle og 4200 i den nye. der er ingen hardware konflikter.
Avatar billede c-holst Novice
08. juni 2003 - 11:37 #1
kan der være kommet rod i det med de 8 drivere. har du prøvet en formatering så du har en hel ren installation at arbejde ud fra, det kunne, hvis der ikke er tale om en hardwarefejl, lyde som sådan noget rod, men ved det som sagt ikke
Avatar billede power_ed Nybegynder
08. juni 2003 - 11:41 #2
det eneste der er inst. på pc'en er windows xp, 3 spil samt en masse drivere. jeg har ikke haft grund til at formatere da harddisken er spritny.
Avatar billede c-holst Novice
08. juni 2003 - 11:45 #3
så må der vel være noget hardwaremæssigt, hvad med en reklamation
Avatar billede chalde Seniormester
08. juni 2003 - 12:03 #4
jeg har erfaret at mit c-media (crappy onboard) fik mine spil til og gå ned. Prøv og sæt lyden til compatible, safemode eller ligende. Også sæt channels helt i bund. Kør windowsupdate og se om der ligger nyere drivere.
Avatar billede chalde Seniormester
08. juni 2003 - 12:06 #5
kan se på msi´s side, at det er præcis det samme onboard lydkort som på mit mobo. Så prøv det jeg sagde.. Det hjalp hos mig..
Avatar billede power_ed Nybegynder
08. juni 2003 - 12:45 #6
chalde: jeg har prøvet at sætte hardware accelerationen i lyd inst. helt ned. er det det du tænker på?
Avatar billede chalde Seniormester
08. juni 2003 - 23:44 #7
jeg mener i selve spillet....
hvilke spil taler vi om? alle?
Min gik ned i alle der kørte med unreal I/II engine.. samt en del i bf1943...
Avatar billede c-holst Novice
27. september 2003 - 08:02 #8
hvordan går det så?
har du fået det op at køre?
har du brug for mere hjælp?

vi hører gerne hvordan det går

carsten