Avatar billede eksplayer Nybegynder
07. juni 2003 - 23:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

usb 2.0

Hej

Jeg har tænkt mig at købe et af de hersens USB Flashram/Pendrives men jeg ved ikke om jeg skal købe USB 1.1 eller USB 2.0

Hvis jeg valgte at købe USB 2.0 ville det så ikke også virke i en computer der kun understøtter USB 1.1?

Og omvendt vil USB 1.1 virke i en comp der understøtter USB 2.0?

Jeg har tænkt mig at købe en på 256 mb ram, er der nogle der kan anbefale et bestemt mærke?
Avatar billede kenp Novice
07. juni 2003 - 23:39 #1
ja og ja

usb 1.1 kan godt gå i usb2

usb 2 kan godt gå i usb 1.1
Avatar billede tuctoh Nybegynder
07. juni 2003 - 23:51 #2
bare husk at USB1.1 er meget langsommere end 2.0
Avatar billede e-blade Nybegynder
08. juni 2003 - 00:24 #3
USB flashram varierer ikke så meget i kvalitet efter min erfaring. Gå efter det du syntes er bedst, ellers læs nogle anmeldelser rundt omkring.
Avatar billede homp Nybegynder
08. juni 2003 - 09:55 #4
både usb1.1 og usb2 kan godt gå i hinandens stik!!!
men usb1.1 er meget langsommere
Avatar billede hr.usb Nybegynder
08. juni 2003 - 10:53 #5
et forslag her - med mailfunktion og pc-lock etc. usb 1.0
http://shopbasic.dk/mall/shop.asp?shop_id=5957&vare_id=270704
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. juni 2003 - 10:59 #6
Jeg har en irriterende erfaring med en USB2 controller, hvor jeg har en USB2 harddisk på. Mit ældre USB1.1 udstyr virker IKKE i den ny controller, selv om disken kører uden problemer.

Du skal derfor ikke forvente at en nyindkøbt USB2 controller kan håndtere en USB1.1 enhed.

Men den modsatte vej har jeg aldrig oplevet eller hørt om problemer. Din USB2 key vil selvfølgelig kun overføre med USB1.1 hastighed.