Avatar billede dhans Nybegynder
07. juni 2003 - 23:09 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Søg i Access

Jeg har en database med 2000 medhjælper, jeg vil gerne laven en søge tabel hvordan gør jeg det!!
Jeg vil gerne have sådan at jeg kan søge på Navn, Adresse, telefon og arbejds-sted. og når jeg trykker søg så kommer den med alle som hører under den kadagori??

Håber jeg kan få hurtig hjælp!!
Festivalen starter på Tirsdag

Hilsen Dhans
Avatar billede henrik13 Nybegynder
07. juni 2003 - 23:12 #1
Hej.
Opret 4 forespørgsler, 1 til hver type søgning. med en knap til hver.
Avatar billede henrik13 Nybegynder
07. juni 2003 - 23:14 #2
Var det ikke mere enkelt med en søgeformular.
Avatar billede henrik13 Nybegynder
07. juni 2003 - 23:17 #3
Jeg kan godt lave en demo af de søgetabeller hvis du er interresseret.
Vh Henrik
Avatar billede henrik13 Nybegynder
07. juni 2003 - 23:31 #4
Du kan også lave en forespørgsel med alle 4 ting i.
Det du så ikke har data på der sættes en stjerne.
:o)
Avatar billede henrik13 Nybegynder
08. juni 2003 - 00:02 #5
Når du laver en forespørgsel, så går man i kriterier og skriver:
Like [Navn]og eller
Like [Adresse]og eller
Like [Telefon]og eller
Like [Arbejds-sted] og man kan også lave alle 4 ting, og de ting man ikke kender sættes stjerne.
Avatar billede dhans Nybegynder
08. juni 2003 - 00:04 #6
Hej Henrik

Du må meget gerne lave en demo til mig,, jeg vil oghså gerne sende min database til dig, så kan du lave den i den med det samme!!!
Avatar billede henrik13 Nybegynder
08. juni 2003 - 00:09 #7
Ok Send den til:
oz1bua@wanadoo.dk
Skriv lige hvad version, du vil vælge:
1 Den med alle 4 vælgere i, hvor du kan trykke stjerne.
2. Den hvor der søges efter en ting ad gangen
Vh Henrik
Avatar billede mugs Novice
08. juni 2003 - 08:59 #8
dhans > Skulle du ikke se lidt på dit tidligere spørgsmål, og få det lukket, inden vi igen bruger vores fritid på at hjælpe:

http://www.eksperten.dk/spm/345579
Avatar billede terry Ekspert
08. juni 2003 - 10:03 #9
Here is an example as to how to us ethe forms filter propery for searching on multiple fields.

http://home1.stofanet.dk/santhel/Download/Search demo.zip

and I agree with mugs, please close other questions or you may not get further help :o)
Avatar billede henrik13 Nybegynder
08. juni 2003 - 10:07 #10
>>terry
Den kan ikke finde den side du henviser til.
:o)
Avatar billede terry Ekspert
08. juni 2003 - 13:03 #11
Henrik> demo.zip skal med i linket, det er bedste hvis du klip og klistre
Avatar billede henrik13 Nybegynder
08. juni 2003 - 13:06 #12
Ok Tak for svar.  :o)
Avatar billede terry Ekspert
08. juni 2003 - 20:23 #13
dhans>Can we see the solution please?
Avatar billede terry Ekspert
09. juni 2003 - 09:21 #14
Henrik>Har du sendt noget til dhans?
Avatar billede mugs Novice
09. juni 2003 - 09:34 #15
Hi Terry. I don't think this user is serious or:

- he hasn't read the rules.
- he is p...... on us

http://www.eksperten.dk/spm/345579
Avatar billede henrik13 Nybegynder
09. juni 2003 - 09:44 #16
>>Terry

Ja jeg sendte en demo med en simpel forespørgsel som beskrevet i 23.12.22 og en avannceret som beskrevet 00.02.27 Samt en forespørgelskriteriegaide. Hvor jeg beskriver at i like klammen ikke må indeholde samme navn som felted. Samt som beskrevet 00.02.27 like klammen ikke må indeholde samme navn i alle klammerne. Det er ikke sikkert, det går galt, men kan gøre det.

Venlig hilsen
Henrik13
Avatar billede terry Ekspert
09. juni 2003 - 09:50 #17
Still it would be nice IF dhans comments :o)