Avatar billede iceb1977 Nybegynder
07. juni 2003 - 15:34 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Mail klient

Hej Eksperter.......

Nogen der kender en  god gratis mail klient ?

Den skal helst IKKE være med databae.

Den skal helst være i asp men php kan også

bruges.

Desuden skal den være nem at videreudvikle på.

På forhånd tak

iceb1977
Avatar billede the_bma_man Nybegynder
07. juni 2003 - 18:25 #1
Lytter da lige med, i fald der skulle komme noget spændende her ...
Avatar billede arne_v Ekspert
07. juni 2003 - 20:29 #2
Der må være masser af webmail systemer tilgængelige.

Men hvilket email-system skal det interface ?
Avatar billede iceb1977 Nybegynder
07. juni 2003 - 21:28 #3
arne_v > interface ?
Avatar billede arne_v Ekspert
07. juni 2003 - 21:40 #4
Du kan bruge et web mail system til at læse og sende email med.

Men du kan ike modtage email med det.

Det skal du have et andet system til. Og dit web mail læs email
skal interface dette.

Derfor: hvad vil du bruge til at modtage email med ?
Avatar billede iceb1977 Nybegynder
07. juni 2003 - 22:29 #5
ah du mener en server...

det er argosoft hedder den men vil ikke bruge den webklient der

følger med til den er det afgørende ?
Avatar billede arne_v Ekspert
07. juni 2003 - 22:32 #6
Det tror jeg fordi ARgosoft modtager email og gemmer dem
et eller andet sted. En fil eller en database (jeg har ikke
selv brugt Argosoft).

Den ASP kode (eller PHP kode) du efterlyser skal jo læse email
fra det sted.
Avatar billede iceb1977 Nybegynder
08. juni 2003 - 11:20 #7
ja argosoft gemmer mails i outlookfiler.....

eks:

kslonsho24wzr7gx.eml

også en fil der hedder

userdata.rec

KAN man overhovedet gøre det samme med sin webmailklient ?
Avatar billede squarky Nybegynder
08. juni 2003 - 12:07 #8
Hvis din mailserver understøtter IMAP, ville Squirrelmail (http://www.squirrelmail.org), være den perfekte løsning til dig. Den er hurtig stabil og nem at videreudvikle. Det er godt nok PHP, men det skriver du jo du ka' klare dig med.
Avatar billede iceb1977 Nybegynder
08. juni 2003 - 12:59 #9
squarky> hm jeg mener dog php ER med db ik ? og desuden er der

RIGTIGT mange filer i den ik ? jeg har hentet den ned men den

virker ret uoverskuelig......

ps. VED heller ikke om min server understøtter imap .....
Avatar billede iceb1977 Nybegynder
08. juni 2003 - 13:38 #10
evt. hvilken gratis mail server kører imap ?

som jeg så kan køre på windows2000 server ?
Avatar billede squarky Nybegynder
08. juni 2003 - 14:01 #11
en af de bedste gratis servere jeg kender til Win32 (kører selv kun med Linux servere), er http://www.sambar.dk/ og den nyeste version (6) skulle understøtte IMAP.

Hvis du mener Squirrelmail er for advanceret, kan jeg forslå http://nocc.sourceforge.net/ der oxo understøtter POP3. Jeg syntes bare selv at Squrrelmail har en genial opsætning og mange muligheder for extra plugins.
Avatar billede squarky Nybegynder
08. juni 2003 - 14:06 #12
og nej, PHP kræver kun DB hvis det program man skriver kræver det. Ligesom ASP ;o)
Avatar billede squarky Nybegynder
08. juni 2003 - 14:08 #13
hverken Squirrelmail eller NOCC kræver DB, kun hvis man selv opsætter den til at bruge det.
Avatar billede iceb1977 Nybegynder
08. juni 2003 - 14:38 #14
http://www.sambar.com/syshelp/mail.htm

her står at de planlægger at inkludere en imap server i en

kommende version ..... dvs de IKKE har imap nu ?
Avatar billede squarky Nybegynder
08. juni 2003 - 15:39 #15
http://www.sambar.com/ --> "6.0 Status (June 6, 2003)" --> "There are numerous fixes to the IMAP server and an improved internationalization model."

I version 6 jo ;o) den kan hentes i en Beta version nu. Men ved dog ikke om det kun er i Pro udgaven..
Avatar billede iceb1977 Nybegynder
08. juni 2003 - 16:35 #16
ok har fundet noget der indikerer at man SKAL betale for at få

mail med i 6.0 beta versionen ............

http://fileforum.betanews.com/detail.php3?fid=942605546

Right ?
Avatar billede squarky Nybegynder
08. juni 2003 - 17:25 #17
Windows og gratis mailservers er en dårlig blanding, men Mercury (http://www.pmail.com/overviews/ovw_mercury.htm) er da et bud. Hvis man vil have IMAP med.
Der findes en del gode Win32 mailservere på markedet, men de koster alle mange penge, hvis det skal være lovligt.

Ellers syntes jeg du skal se denne liste igennem:
http://directory.google.com/Top/Computers/Software/Internet/Clients/Mail/Web-Based/
Der er en masse gode bud, som ikke kræver at du skifter mailserver. Jeg vil da lige fremhæve http://netbula.com/anyemail/

Og ja... Det ser ud til at man skal købe Sambar Pro før man får mail med.. sry..
Avatar billede iceb1977 Nybegynder
08. juni 2003 - 18:24 #18
ok mercury har ingen imap vel  ?

At the time of writing, an IMAP4 server is in development for Mercury/32. We will be releasing this module sometime in 2000.
Avatar billede iceb1977 Nybegynder
10. juni 2003 - 09:03 #19
nå tror jeg dropper det her og bare bruger mit webhotels mail

server så ... takker og lukker
Avatar billede squarky Nybegynder
10. juni 2003 - 16:15 #20
takker for point, selvom jeg ikke lige kunne løse dit problem.. :/