Avatar billede zorro9 Nybegynder
07. juni 2003 - 14:32 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Mit AMR-modem vil ikke fungere

Jeg har købt en Intel Celeron 2000GHZ med ASRock G-Pro 478 bundkort. Jeg bruger Stofanet og har som sådan ikke brug for et modem, men jeg har 1 program, hvortil der skal bruges modem. Jeg havde et internt modem i min gamle IBM pentium 200, men den passer ikke til min nye PC. Jeg har derfor købt et AMR modem, idet der er et slot hertil på mit bundkort. Der er også en driver hertil på cd'en til bundkortet, men når jeg har installeret denne, sker der intet, jeg kan ikke se modemet nogen steder.  Jeg kører med Windows98-2e.

Hvordan for jeg modemet til at fungere ??
Avatar billede kenp Novice
07. juni 2003 - 14:45 #1
hvad hedder dit AMR modem helt præcist!
Avatar billede zorro9 Nybegynder
07. juni 2003 - 14:53 #2
Der står på det, at det er et FCC Standard modem

Ved BJ-Trading hvor jeg købte, er det betegnet som

et 56K Modem, intern AMR
Avatar billede kenp Novice
07. juni 2003 - 15:14 #3
Det er jo et vidt begreb! men prøver at finde noget
Avatar billede kenp Novice
07. juni 2003 - 15:19 #4
nu har jeg prøvet at søge efter en driver på google og der kommer ca. 30000 hits eller mere, der skal flere oplysninger til før det kommer til at virke!
Avatar billede zorro9 Nybegynder
07. juni 2003 - 15:23 #5
Jeg kontakter BJ-Trading for at få mærket at vide
Avatar billede kenp Novice
07. juni 2003 - 15:29 #6
ellers prøv dette program det kan være det kan hjælpe dig med at finde ud af navnet på det!
http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32
Avatar billede zorro9 Nybegynder
07. juni 2003 - 16:01 #7
Jeg har prøvet programmet AIDA, men modemet kommer ikke  ???  Måske er det PC-en der ikke er indstillet til at bruge AMD-porten
Avatar billede kenp Novice
07. juni 2003 - 16:04 #8
det kan godt være den skal være slåer til i bios mener jeg

har du kontaktet bj-trading?
Avatar billede zorro9 Nybegynder
07. juni 2003 - 17:41 #9
Jeg havde kikket i BIOS, men prøvede .....og hurra ...

den var ikke slået til i BIOS.

Så du virker det....
Avatar billede zorro9 Nybegynder
07. juni 2003 - 17:43 #10
send en besked til mig, så får du de 50 point.

tak for hjælpen
Avatar billede kenp Novice
07. juni 2003 - 17:46 #11
jeg svare da gerne ;) godt du fik det il at virke og jeg takker for point