Avatar billede trold Nybegynder
01. december 2000 - 14:24 Der er 7 kommentarer og
5 løsninger

Win ME & HP CD-RW 8100i

Jeg overvejer meget at opgradere fra Win 98 til Win ME på min hjemme pc, det eneste der har afholdt mig fra det, er om min CD-Rom Brænder HP CD-RW 8100i er kompatibel.

Jeg ledte på Hp\'s Homepage og fandt intet om mE kun Win 98 SE bug der sagde - This program may not run correctly bla bla bla

http://www.hp.com/cposupport/information_storage/support_doc/lpg40948.html

Jeg ringede til HP support der sagde at Hardwaren virkede under ME (Døøøh!) men at der ingen garanti var for softwaren.

Er der nogen der har opgraderet - og fået det til at køre, evt med software opgraderinger, så hører jeg gerne jeres råd
Avatar billede handmade Nybegynder
01. december 2000 - 14:31 #1
Ja, det kræver en opdatering af brænderprogrammet eller DL af et andet brænderprogram, fx Nero.. Selve drevet kører fint under ME
Avatar billede cstern Nybegynder
01. december 2000 - 14:33 #2
Avatar billede schmakk Nybegynder
01. december 2000 - 14:33 #3
Windows ME er stort set kombatibel med alt som kan køre under Windows 98. Jeg kører selv WinME og har kun haft problemer med et enkelt program.
Og det var fordi programmet var fra Windows 95 barndom...
Jeg er 99.9% sikker på at din brændersoftware vil virke helt fint under winME.
Om ikke andet, kan du så ikke lige skrive hvilket program det drejer sig om?

/SchmaKK
Avatar billede cstern Nybegynder
01. december 2000 - 14:34 #4
for lige at uddybe: Du kan IKKE bruge den software der er med drevet - du skal have Easy CD Creator 4.02d eller senere eller et andet program som handmade skriver.
Avatar billede schmakk Nybegynder
01. december 2000 - 14:36 #5
I ovenstående svar går jeg self. ud fra at du har nyste version af din software :)

/SchmaKK
Avatar billede cstern Nybegynder
01. december 2000 - 14:44 #6
(man kan kun opgradere fra Easy CD 3.x som medfølger til 4.x ved at KØBE en ny udgave - så det er ikke givet han har den...)
Avatar billede lrj Nybegynder
01. december 2000 - 14:44 #7
Jeg har for nyeligt installeret en HP 8100i USB-brænder under Win-Me. Jeg havde en del problemer med at få det til at virke, indtil jeg fandt ud af at det var win NT driveren jeg skulle køre med. Og så virkede den fedt :)
Avatar billede cstern Nybegynder
01. december 2000 - 15:03 #8
det er ikke en USB brænder, tror jeg (?) Er det ikke en intern (min 8100i er i altgald)
Avatar billede cstern Nybegynder
01. december 2000 - 15:03 #9
arrghhhh - der skulle stå \"i alt fald\" (just in case)
Avatar billede lrj Nybegynder
01. december 2000 - 15:05 #10
well, jeg har aldrig været god til produktnumre - jeg har den ikke ved siden af mig - anyways, det er en HP 8100 :D Og den jeg havde var en USB. SÅ meget ved jeg :) (og nej, hardware interesserer mig ikke).

Det jeg ville sige: Den virker under WinME, hvis man bruger win NT driverene
Avatar billede radisen Nybegynder
03. december 2000 - 00:12 #11
Jeg har selv tumlet med problemet HP8100 og ME....jeg løste det bare ved at bruge Nero 4.0.8 ( jeg prøvede at opgradere til 5,0 - men det gik bare slet ikke ) - nogen siger også at man kan disable dma\'en under egenskaber for brænderen....
Avatar billede trold Nybegynder
08. december 2000 - 15:05 #12
Jeg tog chancen her til formiddag og installerede Windows ME, og ALT forløb smertefrit. Jeg har brændt 4 test cd er uden Problemer, men nu vil jeg ikke være for kæphøj - for man ved jo aldrig med windows

Jeg fik godt nok flg besked
This program may not run correctly bla  som HP havde sagt, men x i Run program - og det virkede efter hensigten

Min brænder HP 8100i havde medføklgende software
Direct cd version 2.5 & Easy CD Creator 3.5 B, der stod på http://www.roxio.com/en/support/cdrwin/cdrecos.html  at de ikke var supporteret af WIN ME, man skulle opgradere - men der er forskel på ikke at supportere og ikke virke,

Jeg har fordelt points i forhold til hvorledes jeg har brugt jeres svar, og  schmakk får højest, det var ham der opfordrede til Just Do it

og cstern tak for linket