Avatar billede the_demon Nybegynder
06. juni 2003 - 17:09 Der er 17 kommentarer

Cpu køler på Radeon9700 Pro

Hej!

Er det muligt at monteret en cpu køler på et grafik-kort? (Sapphire Radeon 9700 Pro)... Og hvordan gør man? Link til guide?
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
06. juni 2003 - 17:16 #1
det er der monteret på dit kort.  (ihvertfald mg bekendt.)
Avatar billede lrd Nybegynder
06. juni 2003 - 17:30 #2
Der er da køler på???
Avatar billede lrd Nybegynder
06. juni 2003 - 17:38 #3
Oz svar herfra
Avatar billede the_i Nybegynder
06. juni 2003 - 17:39 #4
I misforstår ham, hvad han mener er om det er muligt at sætte en køler som er beregnet til en cpu på i stedet for den der er der i forvejen. Og nej, det tror jeg bestemt ikke! Jeg er ret sikker på at kortet ikke vil kunne bære vægten, og udover det er køleren jo slet ikke lavet til at køle sådan en chip. Du kan godt sætte en anden køler på, men det skal være en der er beregnet til det, eksempelvis zalmans passive løsning som du i øvrigt finder på ultimate-versionen.
Avatar billede lrd Nybegynder
06. juni 2003 - 17:45 #5
Ja så misforstod jeg totalt. Troede han spurgte om der var køler på.
Avatar billede kfz Nybegynder
06. juni 2003 - 17:52 #6
Avatar billede kfz Nybegynder
06. juni 2003 - 17:54 #7
Avatar billede the_demon Nybegynder
06. juni 2003 - 19:09 #8
kfz Det er sådan noget jeg leder efter! Er der ikke nogen, som har prøvet med et Radeon 9700?
Avatar billede kfz Nybegynder
06. juni 2003 - 20:00 #9
fremgangsmåden er den samme
Avatar billede tgv Nybegynder
06. juni 2003 - 21:35 #10
Det kan du godt og det er præcis det samme som i de guides kfz linkede til. Hvis du tror at den ikke kan bære vægten(som en af mine venner GF4) så hæng det op med fiskesnøre.. ved godt det lyder mærkeligt med det kan bære en 25 kg og fylder næsten intet... bare bind det fast til kabinettet så det sidder stramt :D
Avatar billede the_demon Nybegynder
06. juni 2003 - 21:44 #11
Sidste og afgørende spørgsmål ;)

* Hvad for en køler kan sidde på mit kort?

* Og er der INGEN der har prøvet det?
Avatar billede human Nybegynder
07. juni 2003 - 04:51 #12
En køler du kan bruge: http://studiedata.dk/product.asp?product=693&page=1

Og jo, jeg hjalp engang en ven med at få den monteret. Det er remelig ligetil.

// Human
Avatar billede human Nybegynder
07. juni 2003 - 05:00 #13
Der følger btw en guide med i pakken når du køber den.
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2003 - 21:34 #14
Ja http://my.execpc.com/~chris431/

Jeg ved dog ikke lige hvor i DK man kan få fat i 1U kølere.
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2003 - 11:45 #15
Havde lige det her link også.
http://www.overclockers.com/articles714/
Avatar billede duns Nybegynder
22. juni 2003 - 12:47 #16
hmm du skal først lige finde ud af hvordan det ser ud med huller rund omkring din vpu. så kan du jo altid bruge guiden på tweakup. den har jeg brugt til mit gf4. Køleren vejer en del, men mit kort kan godt klare vægten fra den men har dog sat noget fiskesnøre i for det kan man faktsik ikke se og så fylder det heller ikke og er stærk. grunden til fiskesnøre er når jeg transportere min computer vil jeg være sikker på at det ikke knækker :D.
Avatar billede Peter Praktikant
24. juni 2003 - 00:28 #17
Du kan godt installere en Zalmann, men kølingen vil kun blive mere lydløs, ikke bedre. Ellers er det jo bare at følge de guider der allerede er linket til, det kan så godt være der skal improviseres lidt undervejs. Du kan vel smide en hvilken som helst køler på der ikke er større end ca. 60*60mm. For at fastgøre den skal du så måske bore et par huller i profilen. Om det giver noget ved jeg ikke.
Ellers kan du lave noget tilsvarende det jeg har lavet, nemlig dette:

http://petter.h4f.dk/gfxwater/

Men det kræver selvfølgeligt at du allerede har vandkøling eller vil investere i det. Desuden skal du også have adgang til noget værktøj.