Avatar billede borst3000 Nybegynder
06. juni 2003 - 15:35 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

TDC pro@cces router virker ikke perfekt

Hey, håber der er nogle som kan besvare mit spørgsmål, da det er ret irriterende, ikke at kunne ordne det...

Jeg har fået nyt inet, det er 256/256 TDC ADSL (tror det er TDC pro@cces) med en router (Efficient 5781)
TDC kom og installerede det hele (fuld installation) !!

Efter jeg har fået det inet, med router kan jeg ikke joine Microsoft Sidewinder gamevoice, den kan hverken hoste eller joine, jeg er ret sikker på det er routerens skyld, da jeg har snakket med et par stykker på IRC :(

Jeg kan stortset ikke leve uden gamevoice, da jeg er en ivrig CS gamer, og det er sq svært at spille CW uden GV :(

Jeg håber at en har en løsning på mit store problem, så jeg kan joine GV, hosting er ligemeget, men joine det skal jeg sq ku....

plz hjælp mig..

mvh.
Kasper
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2003 - 15:38 #1
Der er sikkert lukket for de porte du skal benytte eller routerne kører via NAT.

Tror mest på at det er portene der er lukkede. Dvs. du skal konfigurere routeren om, jeg ved ikke om TDC tillader dette eller om du skal betale dem for at få det gjort. Alt andet lige er det nemmere at spørge deres support.
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2003 - 15:39 #2
Ah fandt info her:

Kan man selv ændre i router konfigurationen?
Nej, dette er ikke muligt, idet routeren er TDCs ejendom. TDC Internet har således password til routeren. Det er muligt at bestille en ændring på konfigurationen. Det koster kr. 950,- ekskl. moms pr. ændring, der kan foretages remote, onsite bistand betales pr. time.
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2003 - 15:40 #3
Avatar billede rosvall Nybegynder
06. juni 2003 - 15:40 #4
Hvis du har pro@ccess skal du finde ud af hvilke porte du skal have åbnet og derefter få tdc til at gøre det. Du skal lige være opmærksom på at de tager omkring 1k for det!
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2003 - 15:40 #5
Mere info:
Virker ICQ, Netmeeting og netspil m.v. fra lokalnettet?
Det virker ikke med den prækonfigurerede standard router.
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2003 - 15:42 #6
Så øh sikke noget skrammel du har købt.
Avatar billede borst3000 Nybegynder
06. juni 2003 - 15:45 #7
Det er sq da urimligt de tager 1000 bananer for at fixe en router, som de levere uden at virke perfekt, jeg har haft så mange problemer med TDC, at jeg ikke engang gider at snakke med dem...

Jeg kan heller ikke komme ind på konfigurations siden : http://168.192.1.1

Gider sq ikke betale 1000 kr. for at få lortet til at virke... !

Men hvis en finder løsningen, så plz skriv den, så skal jeg sq nok give et eller andet....
Avatar billede kenp Novice
06. juni 2003 - 17:23 #8
det eneste du kan er ar købe din egen router eller betale tdc for at lave det om
Avatar billede rosvall Nybegynder
06. juni 2003 - 18:28 #9
Problemet med pro@ccess er bare at adsl-modemets "udgang" kører atm25, hvorfor man ikke kan bruge en normal "adsl-router", da en sådan normalt er til ethernet. Så hvis du vil skifte routeren ud skal du have fat i en atm-router.

En anden og næsten gratis løsning er at kapre den router du har fået af tdc. Det kan gøres med et specielt kabel og det rette telnet(?)-program, f.eks. CRT. Se mere her: http://www.linuxfromscratch.dk/speedstream/
Vær bare opmærksom på at routeren er helt og aldeles tdc's egendom, så hvis du piller for meget ved den kan det koste dig flere 1000.
Avatar billede mfalck Praktikant
06. juni 2003 - 18:37 #10
nej - hvis det er en nyere installation af pro@ccess så kører den ethernet; du kan købe en ny router for 1000 kr som du selv er herre over - det har jeg gjort (en zyxel fætter som var lidt dyere end de 1000 da jeg ville have trafik-overvågning på).
Avatar billede mfalck Praktikant
06. juni 2003 - 18:37 #11
hov  "nej" gik på "pro@ccess er bare at adsl-modemets "udgang" kører atm25"
Avatar billede rosvall Nybegynder
06. juni 2003 - 18:47 #12
Det vidste jeg ikke lige noget om. Jeg lider bare under den gamle udgave.
Avatar billede mfalck Praktikant
06. juni 2003 - 19:09 #13
ja - jeg tror efter de er skiftet til 80.X.X.X-adresserne (fra 62.X.X.X) så er de gået fra atm over til ethernet.