Avatar billede vesters Nybegynder
06. juni 2003 - 13:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Eksportering til Excel

Hej

Jeg har en php-side, som skriver db-queries ud i alm. html (bare et alm. table).

Jeg vil nu gerne have en knap, der kan eksportere data'en til excel.

Any ideas?
Avatar billede fangel Nybegynder
06. juni 2003 - 14:20 #1
hmmm... det er nok ikke _SÅ_ nemt... grundet at Excel's filformat jo ikke er helt åbent.

hvis du bruger IE burde du kunne højreklikke og sige "eksporter til Excel" (i hvert fald med nyere versioner af IE / Excel), prøv engang...

Morten
Avatar billede bak Forsker
06. juni 2003 - 14:26 #2
Det er der i princippet heller ingen grund til.
Fra excel åbnes en alm. html-fil fil lige så let som en excel-fil.
Du kan endda også bare omdøbe den til *.xls, så åbner den også fint.
Avatar billede fangel Nybegynder
06. juni 2003 - 14:31 #3
hæhæ... du kan også bare lave en fil med dette indhold:

---
a1    b1
a2    b2
---

gemme den som .txt og åbne den i Excel, virker fint... altså kan du bare få PHP til at stille det om med en \t (tabulator) mellem kollonerne... jeg kan evt godt lave det for dig hvis du kommer med lidt kode...

Morten
Avatar billede fangel Nybegynder
06. juni 2003 - 14:32 #4
eller kalde den .csv og stille det om med ; mellem ;)

--- test.csv ---
a1;b1
a2;b2
---

Morten
Avatar billede hobz Nybegynder
06. juni 2003 - 21:11 #5
Der findes faktisk en udmærket excel-writer i ren php.

Her er et link: http://www.bettina-attack.de/jonny/view.php/projects/php_writeexcel/
Avatar billede vesters Nybegynder
08. juni 2003 - 12:56 #6
Jeg tror jeg fik, hvad jeg skulle bruge.

I dette tilfælde, vil jeg nok bruge eksemplet med at lægge data'en i en tabulator-seperet fil, men writeren er også god at have!

Tak