Avatar billede osterballe Nybegynder
06. juni 2003 - 10:15 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

min xp pro går ned når jeg vil brænde en VCD

Jeg køre en xp pro og den går helt ned når jeg vil brænde en VCD men der ingen problemmer når jeg vil brænde almulig andet. jeg har prøvet forskælige brænder programmer ink. det er i xp og det går galt hver gang.

Min maskine er
bundkort: soltek 75kav
prosessor: AMD 2000+ XP
ram 256 Mb
Brænder: Ricoh MP7083
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2003 - 10:16 #1
Det må være driveren den er galt med. Altså VCD driveren. Kan du ikke hente en opdatering?
Avatar billede osterballe Nybegynder
06. juni 2003 - 10:18 #2
alle drivere og firmware på brænder er opdateret, og da jeg kørte win 98 på min gamle maskeine var der ikke problemmer
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2003 - 10:20 #3
Og det er alle Windows XP drivere?
Avatar billede osterballe Nybegynder
06. juni 2003 - 10:21 #4
lad os sige det på den måde ms eller Ricoh kender ikke til nyre driver
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. juni 2003 - 10:35 #5
At brænde en vcd er jo ikke anderledes for brænderen end alt muligt andet, så hvordan laver du vcd formatet ? Bruger du et program til at lave mpg/dat filen først og laver så vcd filstrukturen i brænder programmet, eller lader du brænderprogrammet sørge for konverteringen ?.
Avatar billede osterballe Nybegynder
06. juni 2003 - 10:39 #6
jeg lader brænderprgrammet om det hele
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. juni 2003 - 10:44 #7
Jeg tror det er det der er dit problem. Find et konverteringsprogram der kan lave disse vcd formater og konverter først til vcd og brænd derefter.
http://users.pandora.be/sectie/divx2svcd/e-divx2svcd.htm
Avatar billede osterballe Nybegynder
06. juni 2003 - 11:04 #8
nej det er ikke det der problemet da jeg for et stykke tid siden prøvede dette. uden held :-(
Avatar billede magictouch Nybegynder
06. juni 2003 - 11:44 #9
Har du også prøvet det her: http://www.divxcodecs.com/
hvis det heller ikke hjælper, så prøv at søg efter: burn vcd
Avatar billede osterballe Nybegynder
06. juni 2003 - 12:30 #10
jeg tror at der er nogle der har misforstået spørgsmålet. min maskine går ned når jeg vil brænde VCD og det har ikke noget med div. codecs at gøre. maskinen går ned når den er nået 25-50% af brændingsprosesen
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. juni 2003 - 12:39 #11
Ok, det forandrer jo sagen lidt. Har du prøvet at mellemlande outputtet til disk før du brænder vcd'en ? Altså at brænde til image ?
Avatar billede osdeburger Nybegynder
06. juni 2003 - 12:39 #12
det er da bare en skodmaskine du har.. køb da en pentium.. og kør med win 2k, jeg har KUN haft problemer med xp da...!
Avatar billede soda Nybegynder
06. juni 2003 - 17:08 #13
Skal vi ikke lige holde os på et voksent plan og droppe de fandens Intel vs. AMD kommentare tak!

Prøv tonnybrandts foreslag ellers så tag og prøve, at lave an repair af din WinXP. Har du prøvet med lavere hastighed ? - En anden skive (mærke)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
07. juni 2003 - 15:05 #14
Dette program er et godt alternativ, når der skal brændes VCD/SVCD.
Det kan indstilles til DK-sprog og det er gratis og nemt at bruge.
Du finder det her -
http://www.vcdeasy.org/modules.php?name=_Downloads

/ victor-1
Avatar billede osterballe Nybegynder
01. juli 2003 - 12:39 #15
jeg lukker dette spøgssmål da ingen kan hjælpe mig, men ellers mange tak for foreslagne
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2003 - 12:55 #16
?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
01. juli 2003 - 13:29 #17
?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. juli 2003 - 16:15 #18
?...hmmm...måske du synes at vi ikke kunne hjælpe, men med lidt feedback fra din side kunne problemet nu nok have været løst.