Avatar billede adsl_spade Nybegynder
06. juni 2003 - 09:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Flytning af Navision fra XP UK til DK

Jeg har en Navision C5 Líght som jeg skal have flyttet fra en XP UK til en DK version fordi XP UK har problemer med æ, ø og å.

Hvordan flytter jeg installationen uden at skade min database med debitorer?
Avatar billede meinertsen Nybegynder
06. juni 2003 - 09:05 #1
Du tager den nye maskine med Windows XP DK og installerer Navision C5 Light som om det var første gang. Når installationen er færdig, så flytter du simpelthen bare din gamle installetionsmappe, som regel c:\programs\Navision/... til c:\programmer\Nasvision/... og overskriver din ny-installation. Så burde alt være som før og dine æ.ø og å'er vil virke igen
Avatar billede bonet Nybegynder
06. juni 2003 - 09:18 #2
Mulighed nr. 2: kopier mappen med C5 til ny PC og kopier sh22w32.dll til C:\windows\system32. DET ER ALT EN GOD IDE AT TAGE EN BACKUP INDEN MAN GÅR I GANG!!! PS dine debitorer ligger i c5data.dat med mindre at du har flere regnskaber, for så vil regnskaberne hedde c5data.XXX
Avatar billede bonet Nybegynder
06. juni 2003 - 09:35 #3
Rettelse til kopiering af sh22w32.dll: Den skal ligge i c:\windows\system! SORRY ;-)