Avatar billede nielsbjerre Nybegynder
06. juni 2003 - 08:05 Der er 4 kommentarer

Proxy/Firewall blokering - Blokering eller bullshit

I sidste uge var jeg på et site ude for blokering BÅDE af WWW og FTP og EMAIL for mit site = nul adgang. Henvendelse til support svarede at der ingen problemer var men at JEG havde et problem med proxy/firewall.
Har ikke nogen af delene, men bruger WebSpeed (kabelmodem via TDC kabelTV) og hvad de (TDC) bruger ved jeg ikke.
udbyderSvar = "enten har et problem med en proxy eller firewall som på et eller andet tidspunkt har registreret sitet offline af en eller anden årsag og derefter ikke er blevet opdateret igen - ved at flytte sitet på andre dns servere tvinger man Deres forbindelse til at søge efter den nye placering og dermed stoppe med den fejlagtige visning - at De samtidig ikke kan logge på email tyder netop på samme problem."
Neutral vurdering af udbyders svar efterlyses - er det korrekt eller bullshitter han mig ? ( Har det sidste på fornemmelsen, men har ikke mødt problemet før, og vil gerne være sikker før jeg gør noget drastisk).
Problemet blev efter supports information løst ved at flytte sitet på andre dns servere ...
Avatar billede nielsbjerre Nybegynder
06. juni 2003 - 10:55 #1
ups - sidste del af titel skal være: Korrekt eller bullsh ...
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. juni 2003 - 15:18 #2
Det lyder mest som dns snader, men kan også være proxy problemer, hvis du køre gennem en sådan. Du skal være opmærksom på at det meste support foregår ved at en eller anden person, der ikke nødvendigvis ved hvad han eller hun taler om slår op i en mappe med standard løsninger på forskellige problemer. Det svar du har fået kan sagtens være helt i skoven, det er sket før
Avatar billede nielsbjerre Nybegynder
06. juni 2003 - 21:04 #3
Hej Bufferzone - jeg lader den lige køre lidt længere- hvis der ikke kommer mere præcise svar skal du nok få dine point. Prøv lige at checke ind i morgen middag ...
Avatar billede nielsbjerre Nybegynder
07. juni 2003 - 19:25 #4
Til Bufferzone - tak for tålmodigheden - skriv lige et eller andet svar så får du dine points ...