Avatar billede hw1316 Nybegynder
06. juni 2003 - 07:46 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Diskfragmentering - hvad og hvordan?

Hejsa...

Har fået af vide at det er en god idé, at lave en diskfragmentering på min computer...? Kan nogen fortælle mig hvordan jeg gør, og hvad det skal gøre godt for?
Avatar billede bredker Nybegynder
06. juni 2003 - 07:50 #1
den ligger under programmer>>tilbehør
der er lige som når du ryder op på dit værelse ,der kommer orden i tingene så de er nemmere at finde
Avatar billede syvon Nybegynder
06. juni 2003 - 07:53 #2
bredker>> det kunne nok ikke være forklaret bedre

Køre selv en hver nat
Avatar billede hw1316 Nybegynder
06. juni 2003 - 07:59 #3
Bredker >> Tak for svaret

Syvon >> Er det nødvendigt at gøre det hver dag??? Det skulle vidst tage rimelig lang tid...?
Avatar billede riversen Nybegynder
06. juni 2003 - 08:01 #4
hw1316: du kan jo prøve om du kan mærke nogen forskel. Kan du det så gør det i ny og næ. Personligt har jeg aldrig kunnet mærke nogen forskel og gør det sjældent
Avatar billede hw1316 Nybegynder
06. juni 2003 - 08:04 #5
Tak jeg prøver, men hvor længe ta'r det? Er det alt efter hvor meget "skidt" man har liggende?
Avatar billede riversen Nybegynder
06. juni 2003 - 08:07 #6
de tar ca. 20 min få mit vedkommende...10GB partition
Avatar billede hw1316 Nybegynder
06. juni 2003 - 08:09 #7
Hmm ikke mere, troede det tog flere timer - så kan jeg vist godt sætte den igang!
Avatar billede syvon Nybegynder
06. juni 2003 - 08:35 #8
det er ikke fordi det tager så lang tid, og så gør commen det selv om natten.

40GB ca 20-30 minutter
Avatar billede hw1316 Nybegynder
06. juni 2003 - 08:44 #9
Oki, så jeg skal regne med ca. en time - det var jo ikke så slemt... Tak for hjælpen :-)
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
06. juni 2003 - 13:14 #10
Jeg vil bare sige, at jeg godt kan mærke en lille forskel, på min maskine. Inden jeg defragmenterede første gang, varede en opstart ca. 30 sek. nu tager den ca. 20 sek. Men den største forskel vil være på en maskine, som har kørt i lang tid og aldrig er blevet defragmenteret. Her vil defragmenteringen tage lidt længere tid, men tilgengæld vil computeren også være væsentlig hurtigere bagefter.