Avatar billede hazart Nybegynder
06. juni 2003 - 01:35 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Terminal services, 2+ brugere med remote admin

Hejsa Eksperten

Vi er to administratore om én server, så er det jo smart at der kan være 2 terminal connections på en gang. Problemet er hvis mang bliver disconnected, pga. timeout eller andet, så kan man ikke genoprette sin session, eller logge ind for at resette sin gamle session. Man er med andre ord lukket ude, og det er jo ikke særlig fedt når den anden administrator er i byen for at fejre sin fødselsdag, vel???

Derfor: Hvordan kan jeg forøge antallet af sessions, når jeg bruger Remote administration mode til terminal services?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. juni 2003 - 07:21 #1
Jeg sidder ikke lige ved en maskine med terminal services installeret, men mener da at du kan sætte at den skal resette eller logoff broken connections. Det kunne man da i den nt terminal server.

Ellers kan du jo altid installere vnc. Den kan du jo altid få fat i selvom du mister forbindelsen til serveren under en session.
http://www.uk.research.att.com/vnc/download.html
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. juni 2003 - 07:23 #2
Men for at tilføje flere "sessions" skal man tilføje terminal services licensing. Altså så man istedet for administration mode, sætter den i application mode.
Avatar billede janius Nybegynder
06. juni 2003 - 08:21 #3
Som tonnybrandt svarer kan man resette broken eller logged off connections automatisk, hvilket jo betyder, at der efter en given periode altid vil være hul igennem. Dette gøres på serveren under "administrative tools", "Terminal Services configuration". Vælg her "Connections" og tag properties på "RDP-tcp".
Vælg fanebladet "sessions" og så siger det vist sig sig hvad man kan gøre her :)
Avatar billede hazart Nybegynder
06. juni 2003 - 11:22 #4
Jeg har sat den til at resette afbrudte sessions, men serveren skal åbenbart genstartes inden ændringen træder i kraft.

Er det overhovedet ikke muligt at forøge antallet af administratore der kan være logget på samtidig?
Avatar billede venturer Nybegynder
06. juni 2003 - 11:23 #5
Nej... Ved at vælge remote administration mode SLIPPER DU FOR at skulle betale ekstra licenser. Men så er der også kun to som kan være på af gangen.

Alle anndre scenarier kræver licenser.
Avatar billede janius Nybegynder
06. juni 2003 - 11:24 #6
nej
Avatar billede hazart Nybegynder
06. juni 2003 - 16:01 #7
Øv...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. juni 2003 - 16:10 #8
Takker for point :-)