Avatar billede ojakob Nybegynder
05. juni 2003 - 19:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skal man formater computer før man installere linux

Hej!!

Er det nødvendigt at omformatere sin computer, før man istallere mandrake linux.

Jeg kører med windows xp nu..
Avatar billede simonvalter Praktikant
05. juni 2003 - 19:08 #1
nej .. du instalerer xp først hvis du vil køre med dual boot .. eller hvis du kun vil bruge linux .. så instalerer du det bare .. du kan sætte partitioner og filsystem op under instalationen
Avatar billede soreno Praktikant
05. juni 2003 - 19:09 #2
Nej.

Hvis du har 2 harddiske kan du bruge den ene til Windows og den anden til Linux.

Hvis du har 1 harddisk kan du partitionere den så Windows får x% og Linux y%.

F.eks. kan Partition Magic partitionere din harddisk dynamisk, altså behøver du ikke formatere.
Avatar billede ojakob Nybegynder
05. juni 2003 - 19:11 #3
tak for hjælpen!!!
Avatar billede soreno Praktikant
05. juni 2003 - 19:18 #4
Det er dog stadig en god ide at have backup af vigtige ting..

Men det har du vel allerede !

:-)
Avatar billede ojakob Nybegynder
05. juni 2003 - 19:29 #5
ja!!
Avatar billede fut21 Nybegynder
10. juni 2003 - 14:51 #6
Læs om mandrake installation her:
http://www.linuxin.dk/vis_kartikel.php?id=8