Avatar billede fox2001bs Nybegynder
05. juni 2003 - 16:52 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Lidt mobil spørgsmål

Hejsa alle sammen.

1.
Hvor kan det være at jeg kun kan have plads til 15 sms beskeder på min nokia 3410???

2.
Hvad er følge:
OTA?
Vocie Memo & Vocie Dial?
EMS hvad hvad står det for??
Cell Broadcast (sms)?

3.
Hvorlang tid skal men opload en NY mobil første gang?

4.
Hvor stor forskel er der på midi og mmf ringetoner???

/fox
Avatar billede geforce3 Praktikant
05. juni 2003 - 16:54 #1
Hvilket abm. har du? Jeg har en 3330 og med orange havde jeg plads til 10sms'er nu har jeg skiftet til telmore og kan nu have 30:)
Avatar billede fox2001bs Nybegynder
05. juni 2003 - 16:57 #2
har Sonofon kan det virkelig være selskabe der bestemer hvor mange sms man har plads til på sin mobil???
Avatar billede snebolle Nybegynder
05. juni 2003 - 17:24 #3
Antal beskeder på en mobil er forskellig efter hvilken telefon det er. Men prøv at slette alle raporter, skbaloner osv. det hjælper måske.
Avatar billede fox2001bs Nybegynder
05. juni 2003 - 17:36 #4
alle raporter, skabiloner der kan slettes er slette og det hjalp ik :(
Avatar billede zjinn Nybegynder
05. juni 2003 - 22:54 #5
1. Fordi du muligvis har for mange billedbeskeder, ringetoner eller andet liggende på den. For der er en lille harddisk, som styrer det.

2. Jeg ved ikke hvad OTA er, men jeg kan fortælle dig, at voice dial er stemmekoder. Dem kender du sikkert godt. Voice Meme er bare at den husker stemmerne... Cell broadcast er, at den viser hvor i verden du befinder dig. HVis du f.eks. er på Rådhuspladsen, står der Rådhuspladsen på din pauseskærm.

3. For at oplade en ny telefon, skal den oplades HELT og helst lidt mere. Det vil sige cirka en nat.

4. Ikke ret meget... :P

- Jeg kan selv have 80-90 beskeder i min indbakke. Også selvom jeg har mange billedbeskeder og ringetoner osv... Det er på en 3510. Nu får jeg en T310 i næste uge, så bliver det spændende at se, hvordan den opfører sig.
Avatar billede nanonissen Nybegynder
06. juni 2003 - 02:41 #6
Antal af beskeder afhænger dit sim korts hukommelse, det er derfor at to udbyders simkort i telefonen kan give plads til flere beskeder. Dog i nyere telefoner men fri hukommelse kan der også gemmes på telefonen.
Avatar billede jensb Nybegynder
06. juni 2003 - 13:37 #7
OTA = Over The air.. Betyder at du kan modtage indstillinger til f.eks. opsætning af WAP over-the-air, altså som en SMS besked der konfigurerer telefonen.

Voice Dial betyder at du kan ringe et telefonnummer op, ved at sige navnet på personen  (kræver at du først indtaler hans navn, og tilknytter det til et nummer i adressebogen).

Voice Memo er en diktafon, således at du kan indtale små memo/noter... F.eks. aftaler, eller hvor du har parkeret bilen osv.
Avatar billede jonbdk Nybegynder
10. juni 2003 - 06:04 #8
Mener ikke 3410 har intern hukommelse til beskeder, derfor afgøres dette af simkortet.
EMS = enhanced messaging service (billedbeskeder+lydbeskeder)
Avatar billede cyber-system Nybegynder
16. juli 2006 - 19:35 #9
OTA er en forbindelse mellem Computeren og Mobil så  man kan gå på internettet
OTA = Over The air er noget andet noget