Avatar billede agatheb Nybegynder
05. juni 2003 - 15:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Sort by med flere end 3 keys

Jeg prøver at sortere efter 4 keys i VBA for Excel, men jeg må kun bruge 3 keys. Er der nogen der ved en vej udenom?

Agathe
Avatar billede palle_ib Nybegynder
05. juni 2003 - 15:48 #1
Det behøver du ikke Macro´er til.
Du skal bare sortere den fjerde kolonne først og så de 3 andre derefter.
Det virker.
Avatar billede palle_ib Nybegynder
05. juni 2003 - 15:52 #2
Ups, det gælder lige om at læse spørgsmålet ordentligt, inden iveren for at være den føste til at svar kommer over en.
Når du har flere end 3 keys så tager du og laver en sortering med, i dit tilfælde den 4 key så den er sorteret efter denne og derefter laver du sorteringen igen med de 3 første keys. Så er din sortering rigtig. Du kan også gøre det med en ad gangen og så bare tage dem og sortere dataene efter den sidste key først og derefter.....
Giver det mening?