Avatar billede wazabi Nybegynder
05. juni 2003 - 12:31 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Har samlet computer, men der sker nada på skærmen når den tændes?

Har samlet:
ECS K7S5A
cpu: 2400xp
Ram: 512mb pc333 DDR

Kølerne på grafikkort og cpu tænder og kører rundt, men der sker nada på skærmen, har prøvet at skifte grafikkort og ram ud med andre, men det hjælper ikke?
Avatar billede geforce3 Praktikant
05. juni 2003 - 12:34 #1
Hvis du har mulighed for det, så prøv med en anden CPU:)
En anden mulighed er defekt bundkort...
Avatar billede geforce3 Praktikant
05. juni 2003 - 12:34 #2
svar
Avatar billede tobias28 Praktikant
05. juni 2003 - 12:35 #3
Avatar billede tobias28 Praktikant
05. juni 2003 - 12:36 #4
hvilken strømforsyning forresten?
Avatar billede tobias28 Praktikant
05. juni 2003 - 12:37 #5
tjek også om der er noget der kortslutter bundkortet...en skrue etc....den må slet ikke røre kabinettet.
Avatar billede riversen Nybegynder
05. juni 2003 - 12:39 #6
ja, hvis hverken nyt grafikkort eller ram hjælper bevæger vi os imod et defekt bundkort / cpu. Sikker på du ikke har ødelagt cpu under montering af køler?
Avatar billede geforce3 Praktikant
05. juni 2003 - 12:41 #7
Bare det mindste stykke der er brækket af er nok til at den bliver dobbelt så varm eller slet ikke vil tænde
Avatar billede wazabi Nybegynder
05. juni 2003 - 12:51 #8
Det er en 300w strømforsyning.
Det skulle være den nyeste model af bundkortet, uden pro, kan ikke helt finde ud af hvor ecs skriver hvilken version det er...
Avatar billede riversen Nybegynder
05. juni 2003 - 12:52 #9
kan man få en kommentar mht. defekt cpu?
Avatar billede geforce3 Praktikant
05. juni 2003 - 12:54 #10
Jeg tror faktsisk mere på defekt bundkort:) Ikke for at udelukke CPU'en for det er samme symptomer som du har fået.. Men hører meget tiere om defekt bundkort
Avatar billede tobias28 Praktikant
05. juni 2003 - 12:58 #11
dvs. vers. 3.1
Avatar billede tobias28 Praktikant
05. juni 2003 - 12:59 #12
har du prøvet at cleare cmos?
Avatar billede wazabi Nybegynder
05. juni 2003 - 13:07 #13
dvs. flytte jumperen? den der røde en over til venstre og så tilbage igen, kan være at jeg prøver det :P
Kan det have noget at gøre med at jeg har puttet for meget køler pasta på? eller for lidt? Synes grænsen i mellem for meget og for lidt er svær at hitte ud af
Avatar billede geforce3 Praktikant
05. juni 2003 - 13:08 #14
Kølepasta skal kun lige på så det dækker kernen ikke mere. Kommer der for meget har det modsat efekt og isolerer cpu'en
Avatar billede wazabi Nybegynder
05. juni 2003 - 17:45 #15
jeg har prøvet lidt mere, og nu siger skærmen 'attention out of range'...??
Avatar billede geforce3 Praktikant
05. juni 2003 - 17:46 #16
Hvad har du prøvet? Ved du hvilken køler du har?
Avatar billede wazabi Nybegynder
05. juni 2003 - 17:57 #17
Prøvede at resette cmos og prøvede at skifte rammene over i den anden blok... køleren er en cooler master 2,2 ghz
Avatar billede wazabi Nybegynder
05. juni 2003 - 18:23 #18
Nu har jeg prøvet at samle en magen til, og den kørte, men efter den havde talt rammene sammen, så slukkede den... og nu vil den ikke tænde igen...??
Avatar billede wazabi Nybegynder
05. juni 2003 - 21:08 #19
Vi har fundet ud af hvad der er galt, vores levandør har skrevet, at CPU-køleren var en der gik op til 2,2 ghz, men den i virkeligheden kgik den kun op til 2200 XP efter lidt research på en koreansk hjemmeside, så det er lidt skidt, men den ene CPU er blev flambæret lidt under kernen, og den anden er der vist ikke sket noget med! Men tak for alle kommentarene... nu er det bare hvem der skal have point??
Avatar billede geforce3 Praktikant
05. juni 2003 - 21:13 #20
Jeg var meget inde på cpu'en:)
Avatar billede osdeburger Nybegynder
06. juni 2003 - 12:45 #21
har du tænkt på om det kan være skærmen der er tosset???
Avatar billede wazabi Nybegynder
06. juni 2003 - 16:31 #22
Der er ikke noget galt med skærmen, det er også en forholdsvis ny en, og virker helt fint med den gamle PC'er :) Men smider så nogle point i hovedet på geforce3 ...