Avatar billede megaf Nybegynder
04. juni 2003 - 22:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

qinstall users - sqmail - vpopmail osv

Efter at have installere qinstall (komplet mail toast med sqmail, vpopmail osv, har jeg lidt probs med at komme vidre...

There was a problem logging onto your mail server. Your Password was rejected. Account: 'mit.domæne.dk', Server: 'mit.domæne.dk', Protocol: POP3, Server Response: '-ERR authorization failed', Port: 110, Secure(SSL): No, Server Error: 0x800CCC90, Error Number: 0x800CCC92

Jeg logger ind med "admin" og så mit passwd...
Efter at have brugt;
./vadduser admin@mit.domæne.dk mitpasswd

I tillæg er jeg ikk lige klar over hvordan jeg skal komme ind på webinterfacen som også følger med i qinstall... ?
Avatar billede simonvalter Praktikant
04. juni 2003 - 22:44 #1
jeg går ud fra du har udskiftet mit.domæne.dk med dit rigtige domæne ..
hvad har du instaleret som webinterface .. qmailadmin ?
for den ligger på http://mit.domæne.dk/cgi-bin/qmailadmin
Avatar billede disky Nybegynder
04. juni 2003 - 22:48 #2
I outlook og lignende skal du IKKE bruge

navn@server.dk som username med:

navn%server.dk

Så skulle det virke
Avatar billede simonvalter Praktikant
04. juni 2003 - 22:50 #3
det har jeg da altid brugt .. uden problemer
Avatar billede disky Nybegynder
04. juni 2003 - 22:56 #4
vpopmail dokumentationen beskriver man skal bruge % og ikke @ men bruger du et web interface skal du.
Avatar billede megaf Nybegynder
04. juni 2003 - 23:20 #5
Ja har udskiftet mit.domæne.dk ... gidder bare ikk lige have spam / osv til mit domæne :P

Ahh i outlook skulle jeg som login bruge; admin@mit.domæne.dk

Det vidste sig også at qinstall havde lavet noget lort med qmailadmin, så den skulle bare geninstalleres....