Avatar billede harry Nybegynder
04. juni 2003 - 16:31 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Sort hvid TV Out?

Hej jeg havde et (ATI Radeon 7500) før som det virket fint med TV - Out i farver på mit TV. Men det gør det er kun i sort hvid nu med det nye kort som er sat til på den samme måde 100% det nye kort er et (Tyan Radeon 9500 Pro) driveren har jeg undindstalet før jeg tog det gamle kort ud og har så indstalert den samme driver igen og så det var fra en hel frisk. Er der nogen der har en ide til hvad der kan væer galt for det ville jo væer trist ikke og have farver på sit TV når jeg ser DVD film fra min PC :-( ?

NB. Jeg køer med Win 2000

Mvh. Harry
Avatar billede krydset Nybegynder
04. juni 2003 - 16:34 #1
har du tjekket kablerne (løs forbindelse) evt prøv tvtool www.tvtool.de
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. juni 2003 - 16:44 #2
Enten kører du svideo ud. Hvis dit fjernsyn ikke understøtter dette vil det være sort/hvid. Du skal i så tilfælde sætte det til composite.

Ellers har du sat videoformatet til ntsc og hvis dit fjernsyn heller ikke understøtter dette vil det også blive sort/hvid. Sæt gengivelsen til PAL
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. juni 2003 - 16:45 #3
Alt dette sættes inde i grafikdriveren.
Avatar billede harry Nybegynder
04. juni 2003 - 16:45 #4
krydset> Ja det har jeg det virker jo fint med det gamle kort og det er heller ik for at det er en dårlig kvatitet for det er et PROF kabel :-)

TV Tool? det er jo kun til Nvidia
grafikkort :-)

Mvh. Harry
Avatar billede harry Nybegynder
04. juni 2003 - 16:48 #5
Tonnybrandt> Læs hvad jeg har skrevet! Det er sat til på 100% den samme måde det vil sige at det er 10o% det samme TV jeg har :-)
Ja det ved jeg godt for det funger jo på den samme måde
som det gjoer med den samme driver som jeg brugte før :-)

Mvh. Harry
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. juni 2003 - 16:52 #6
harry >> Tag du nu og læs hvad jeg har skrevet. Alt er sat op inde i driveren. Driveren afinstallerede du jo og fjernede derfor de gamle settings der var derinde. At du installerer den samme driver igen, bringer ikke de sttings tilbage der var derinde, men istedet nogle default settings. Så jeg synes nu at du skulle prøve at kigge efter alligevel. Ved sort/hvid billede er der KUN de 2 fejlmuligheder.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. juni 2003 - 16:54 #7
Du har jo sat et nyt kort i som måske defaulter til at køre svideo, hvor det gamle defaultede til composite. Og på samme måde med ntsc/pal.
Avatar billede harry Nybegynder
04. juni 2003 - 16:59 #8
Tonnybrandt> Nej for det gamle køer oxo via S-VHS i et Scart stik med S-VHS indput som mit TV oxo understøtter :-)

Mvh. Harry
Avatar billede harry Nybegynder
04. juni 2003 - 17:01 #9
Tonnybrandt> Jeg har sat dem som de stod med det gamle kort
med den ny indstalert driver alså IGEN 100%

Mvh. Harry
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. juni 2003 - 17:04 #10
Øhhh...jeg tror vi snakker forbi hinanden. Du snakker om hardware og jeg snakker om software. Jeg er ikke i tvivl om at du har sat det helt rigtigt op hardwaremæssigt, men der er altså nogle parametre du kan skrue på inde i driveren. Det er herinde du skal finde og løse problemet.

Det er ikke altid nok bare at installere driveren. Det fandt jeg ud af da jeg flyttede mit scartstik til videoen. Så blev det nemlig sort/hvid.
Avatar billede harry Nybegynder
04. juni 2003 - 19:03 #11
Tonnybrandt> Jeg snakker om begge dele! :-) Ja det ved jeg godt at man kan i driveren :-) Og jeg har jo ikkke flytte stikket fra hvordan det var før som du skriver om ;-)

NB: Har lige prøvet med en ælder version af driveren fra (Tyan) af som der har lavet mit grafikkort men det hjalp heller ikke nåde :-(

Mvh. Harry
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. juni 2003 - 19:51 #12
Hmm..ok. Har du stadig det gamle grafikkort ? Prøv at sætte det i. Hvis det er driveren, vil det jo stadig ikke virke. Så kommer vi jo lidt videre.
Avatar billede theboogieman Nybegynder
05. juni 2003 - 01:01 #13
En ven af min havde samme problem, der skal bare skiftes til eller fra S-VHS paa fjernsynet med remoten... Koer lidt rundt i menuerne og proev forskellige opsaetninger. Hvis du har et gammelt skod fjernsyn,saa er det ikke sikkert du kan.
Avatar billede fuerzzz Nybegynder
05. juni 2003 - 11:31 #14
køb en colorfix fra sandberg! jeg ved at www.jdata.dk har dem på lager.

Dette er en nem let og billig løssning og virker ALTID
Avatar billede harry Nybegynder
05. juni 2003 - 17:51 #15
Tonnybrandt> Jeg har ikke det gamle kort mer men det har en
af mine gamle venner købt så hvis det skulle væer kan jeg da
logge ham til og kom forbi med det :-)

Det er ikke driverren for det vikket jo fint før med den samme
driver med det gamle kort :-)

Mvh. Harry
Avatar billede harry Nybegynder
05. juni 2003 - 17:53 #16
Theboogieman> Der har ikke været ændret på indstilnigerne på mit
TV og det står som det skal til (S-VHS :-) på Scart stikket nøjagtig
som før 100% :-)

Mvh. Harry
Avatar billede harry Nybegynder
05. juni 2003 - 17:54 #17
Fuerzzz> Hvad er så det for noget?
Og hvad koster det?
Avatar billede harry Nybegynder
05. juni 2003 - 18:00 #18
Har ik ikke undret jer over at de altid skriver at på
ATI Baseret grafikkort er TV udgagens kvalitet ikke
forskeldigt som den er på kort fra (nVidia) ? og så
er det ikke det samme på mit ny kort som det er på
mit gamle (Built By ATI) på TV Udgangen ?
Det slog mig baer lige måske passer det ikke helt
når de skriver det på nogen Hardware Test Sider?

Mvh. Harry
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. juni 2003 - 18:00 #19
Såvidt jeg ved laver colorfix signalet om fra svhs til composite.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. juni 2003 - 18:10 #20
Jeg har Ati Rage i min Dell bærbare, og den laver et rigtigt flot tv-out. Bedre end min splinternye Acorp, med SIS grafikkort.
Avatar billede harry Nybegynder
07. juni 2003 - 13:59 #21
Tonnybrandt> Nå men det er jo ikke i ligså go kvalitet som S-VHS er og
jeg har jo ikke købt det kort for og få en ringer kvaligtet på mit
TV -Out! ;-)

Hvad har din siste komentar med det at gøer?

Mvh. Harry
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. juni 2003 - 23:54 #22
Sorry, hvis jeg forvirrede dig med min "ATI" kommentar, men det var blot for at fortælle dig at ATI rent faktisk godt kan lave rigtgt gode tvout-løsninger, selv med et 8 mb ATI rage kort. Og jeg kører svhs ud igennem tvout på både den bærbare og den (64mb) stationære.
Avatar billede harry Nybegynder
08. juni 2003 - 14:57 #23
Tonnybrandt> Ja det ved jeg godt det var jo et (ATI Radeon 7500) som var mit
gamle kort med et godt TV - Out derfor skulle det blandtandt oxo væer et kort
der er (Poweret By ATI)

Mvh. Harry
Avatar billede harry Nybegynder
12. juni 2003 - 14:55 #24
Nu er problemet løst! :-) Det var et af de ben der er i stikket på mit kabel den var blevet bøjet det har jeg nu fåde retteop så nu er der farver på mit TV - Out :-)

Tak for jeres hjælp men da der ikke er nåde af det i er kommen med der var løsnigen så gir jeg heller ikke nogen point ud.

Mvh. Harry
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. juni 2003 - 15:13 #25
Det er ok, men jeg vil da mene at den allerførste kommentar fra krydset ellers var rimeligt tæt på. Han spørger jo direkte om du har checket kablerne (løs forbindelse). Og det var vel egentligt det der var galt.
Avatar billede harry Nybegynder
15. juni 2003 - 22:15 #26
Tonnybrandt> Ja det er da enlig rigtigt havde jeg
ikke lige set ornligt efter :-(
Tonnybrandt du får lige de 20 af de point for at
du har vært så aktiv og krydset du får lige 40
for dit korktesvar :-)

Tak for jers hjælp! :-)
Mvh. Harry
Avatar billede harry Nybegynder
15. juni 2003 - 22:16 #27
Hvorfor virkker det aldrig her med
og dele point ud? :-(
Sådan nåde skrammel!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. juni 2003 - 22:20 #28
Takker for point :-)
Grunden til at du ikke kunne tildele krydset point, var at han kun havde kommenteret og ikke svaret.

Krydset >> smid lige en kommentar her, så laver jeg et spørgsmål til dig med dine 40 point.