Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
04. juni 2003 - 16:29 Der er 2 kommentarer og
5 løsninger

Konstruktiv kritik

Jeg vil gerne have lidt konstruktiv kritik af 2 designudkast :

http://www.autopoiesis.dk/saaby/nye_maserati.jpg

og

http://www.autopoiesis.dk/saaby/showroom2_for_web.jpg

Der er selvfølgelig point til alle fornuftige svar

DGP
Avatar billede a-torsten Nybegynder
04. juni 2003 - 16:35 #1
Nr. 1 synes jeg faktisk er meget fedt...Dog har jeg lidt med skriftypen... Er det en stardart font... ?  Eller har du tænkt dig at teksten skal ligges ind som billeder..?? Og så er der lige teksten ved "Officiel Importør".. Skal den font ikke være magen til de andre, eller er det en del af det logo..?

Nr. 2 bruger jeg mig ikke særlig meget om.....Der er sorte kanter på de små billeder og ikke på de store.... Jeg synes endvidere at den blå "spejling" i midten grim, men det er måske bare min smag/mening.....
Jeg synes bedre om den grå farve bag logoet på nr 2.. Kast den op på nr. 1 så synes jeg det er en rar side at se på.... Rent persormancemæssigt kan jeg self ikk sige noget da det jo "kun" er et billede...

/Anders
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
04. juni 2003 - 16:58 #2
1 er fedest!!!

(ved godt det ikke var et fornuftigt svar der er point værdigt)
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
04. juni 2003 - 17:19 #3
Tak til jer begge, men jeg synes du at startfirma.dk plejer at have nogle lidt mere uddybende svar ? :)

DGP
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
04. juni 2003 - 17:28 #4
Jeg synes at begge forslag er pæne, men skal jeg vælge én af dem bliver det nr. 1 med følgende begrundelse.

På nr. 2 er budskabet ikke nær så klart som på nr. 1. Her er det første der møder brugeren en bil, og som signalere fart. Kigger man videre på siden kan man så læse at det er farrari osv. Men du kaster simpelthen formålet med siden ud i brugerens hovede, hvilket jeg synes du gemmer lidt på nr. 2
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
04. juni 2003 - 19:04 #5
nice car - den der gule sag gad jeg godt eje ;)

Flotte kvalitetsbilleder. Kan godt lide den fadeeffekt du har brugt på nr. 2

Foretrækker så absolut nr 1. Fonten du har brugt er ok til din menu, men syntes ikke rigtig den duer til den almindelige tekst. Den virker her lidt gnidret og er svær at læse (ud fra det man nu kan bedømme, når der er tale om jpg fil)

Nr 2 er i og for sig også flot, men har ikke samme blikfang som nr. 1. Brydder mig ikke om centreret tekst. Virker ikke særlig proff - sry.

Syntes dog at der ved begge 2 mangler et eller andet i toppen. Ser lidt underligt ud at du i venstre hjørne har "Damgård Nielsen automobiler" så en del uudnyttet plads og så lidt logoer fra Farrari og et eller andet firma ? som jeg ikke kan læse (1152 x 864 ;))

Glæder mig til du oploader så vi kan se siden in action ;)
Avatar billede smooth Nybegynder
04. juni 2003 - 21:39 #6
Design : http://www.autopoiesis.dk/saaby/nye_maserati.jpg er klart fedest.
Der er mere stil over det første design.. Det ser ikke så snart ud med det blå i midten som du har i design 2.

Ang. design 1.

Det kunne være total fedt hvis du så i midten lavede en flash eller javascripts efekt hvor billedet skiftede eller en anden efekt som gav lidt mere liv på siden.

Prøv at se her, hvor meget liv der kommer når man laver noget hvor billedet skifter. http://www.astonmartin.com/base.html

Ang. menuen, så er det vel okay. men jeg vil synes at en metal menu vil kunne sparke røv på sådan et side.. Måske noget i stil med : http://www.station4net.com/portfolio_sites.htm
Avatar billede nasty-nixi Nybegynder
06. juni 2003 - 15:22 #7
Jeg synes godt om begge er lige fede kan godt forstå i synes nr. 1 er sejest men det er også forsiden og den skal fange blikket... Jeg regner med at nr. 2 er når man kommer ind på siden og så der skal stå lidt og være for folk som køber en bil og går op i bilens udsende jeg mener at det er ganske godt lavet.. Top..