Avatar billede stigc Nybegynder
30. november 2000 - 20:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

flytbare programmer med BDE

Ok, database behandling med c++ Builder er rigtig let. Men hvad gør jeg, hvis jeg vil køre programmet på en computer hvor BDE ikke er installeret? Kan jeg ikke snakke med ODBC i stedet for og hvordan?
Avatar billede hatecaps Nybegynder
30. november 2000 - 22:54 #1
har du ADO komponenter til rådighed i C++ Builder\'en ? De er netop gearet til at arbejde med ODBC, selom jeg nu ikke finder dem så fantatiske så længe du bruger paradox eller andre \"ikke-microsoft\" databaser.

ha\' det godt

hatecaps
Avatar billede lbs Nybegynder
01. december 2000 - 00:45 #2
Jo du kan sagtens snakke med ODBC
Microsoft har lavet et ODBC API, med en ordentlig bunke
funktioner du kan kalde..
Det er ikke let, mere kompleks end ADO og den slags...

Til gengæld kører det på alt :)

du kan læse om funktionerne her:

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?URL=/library/psdk/dasdk/odch8yed.htm

ehm hvis det er for uoverskueligt, har jeg lavet en simpel klasse, der let illustrerer hvordan det bruges, men der er mange timers studering af msdn bagved, så hvis du beslutter dig for at det er for komplekst og du trænger til et lidt bedre eksempel, så kan du få lov at se den for nogle flere points :)

Håber du forstår, det er resultatet af mange søvnløse nætter
Avatar billede soepro Nybegynder
01. december 2000 - 09:02 #3
Du kan begrænse besværet ved at skulle distribuere BDE\'en ved at lave dit program UDEN anvendelse af packages. Så vil de nødvendige DLL\'er blive inkluderet i selve dit program, og dermed er installationen af BDE\'en efter min mening blot en formalitet.