Avatar billede donwang Nybegynder
04. juni 2003 - 15:21 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Aldi switch?

Man kan da ikke bruge denne aldi switch: http://aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_24/OFF14.HTM til adsl gateway?
Avatar billede capuno Nybegynder
04. juni 2003 - 15:23 #1
Næh, men du kan sagtens forbinde denne switch til din ADSL router, og så sætte flere computere på nætværket.
Avatar billede donwang Nybegynder
04. juni 2003 - 15:25 #2
Problemet er at jeg har et siemens modem med skillefilter...
Avatar billede donwang Nybegynder
04. juni 2003 - 15:32 #3
Hallo`?
Avatar billede capuno Nybegynder
04. juni 2003 - 15:38 #4
Hvis du kun sidder med et ADSL modem (Simens), har du nok ikke en router, og så kommer du ikke meget længere med denne ALDI switch.
Avatar billede donwang Nybegynder
04. juni 2003 - 15:39 #5
Ok... takker:o)
Avatar billede hub Nybegynder
04. juni 2003 - 16:03 #6
Et Siemens modem skal bare tilsuttes en router (400,-) og derefter en switch som fx den i Aldi og så er der hul igennem..
Avatar billede bredker Nybegynder
04. juni 2003 - 20:18 #7
det er ikke nødvendig med den roter
en swits er nok
Avatar billede donwang Nybegynder
05. juni 2003 - 09:54 #8
Hvad? Nu bliver jeg helt forvirret???
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
05. juni 2003 - 10:00 #9
Det kommer vel i bund og grund an på, hvor mange IP adresser din ADSL udbyder stiller tilrådighed.

Hvis du kun har 1 IP adresse, bliver du nød til at ha' en router.
Hvis du derimod har fx 2 IP adresser, så kan du godt bruge switchen, men så er det kun 2 computere der vil virke.
Og så kan du vel regne princippet ud?

- Rasmus!
Avatar billede donwang Nybegynder
05. juni 2003 - 10:02 #10
Jamen, jeg har 2 variable IP adresser...?
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
05. juni 2003 - 10:03 #11
en switch er ikke nok, (med mindre den har indbygget router, men så hedder det vel nærmere en router med indbygget switch).

En switch er nok hvis:
Du allerede har en router eller hvis du kører dit internet igennem en anden computer der så deler internettet ud til alle de andre computere. Endvidere er switch nok hvis du har en ekstern IP på alle maskiner.

håber det gav bare en lille idé om hvorfor bredker både har ret og aligevel ikke.

Mvh.
Gonza

En router laver din eksterne IP om til en intern, derfor behøver man kun en IP for at komme på internettet med flere computere, hvis man altså har en router. Der til kan man bruge en switch eller hub til at dele nettet fra.
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
05. juni 2003 - 10:05 #12
Der blev da lige byttet rundt på rækkefølgen af teksten... wierd

en switch er ikke nok, (med mindre den har indbygget router, men så hedder det vel nærmere en router med indbygget switch).

En switch er nok hvis:
Du allerede har en router eller hvis du kører dit internet igennem en anden computer der så deler internettet ud til alle de andre computere. Endvidere er switch nok hvis du har en ekstern IP på alle maskiner.

En router laver din eksterne IP om til en intern, derfor behøver man kun en IP for at komme på internettet med flere computere, hvis man altså har en router. Der til kan man bruge en switch eller hub til at dele nettet fra.

håber det gav bare en lille idé om hvorfor bredker både har ret og aligevel ikke.

Mvh.
Gonza
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
05. juni 2003 - 10:29 #13
Gonza -> Det er jo også det jeg siger! At hvis han har flere IP adresse til rådighed, så kan han godt nøjes med en switch!

donwang -> Hvis du har 2 ip adresser, så kan du sætte to computere til switchen og så kan de komme på nettet! Uden router! Hvis du skal ha flere end 2 computere på nettet, skal du ha' fat i en router.

- Rasmus!
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
05. juni 2003 - 10:35 #14
rasmus -> ja, men jeg var ved at skrive da du postede dit indlæg.
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
05. juni 2003 - 11:20 #15
;) Det sker jo...