Avatar billede moghasu Praktikant
04. juni 2003 - 10:48 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Optimering til søgemaskiner

Nogen tilbyder sig med søgemaskineoptimering bl.a. ved hjælp af en oprettet side med hexidecimale koder og linkhenvisning til et fremmed site hvor der kører et eller andet cript for at animere linkpopularitet.

Er der nogen der kender til dette, og om der i virkeligheden er en risiko for at blive ekskluderet fra søgemaskinerne.
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. juni 2003 - 10:53 #1
Jeg laver søgemaskineoptimering og mit råd til dig er helt klart. Lad være med at bruge den slags ting. Ofte virker de hurtigt og godt i kort, lige så snart søgemaskinerne opdager og finder modtræk skader det meget mere en den første fordel.

Brug almindelig fornuftig opdimering, der giver søgemaskinerne det de vil have. Lav en plan der udvikler sig over tid, de virker bedst på lang sigt og da det er gennemskueligt hvordan det virker skal du ofte kun have hjælp af specialister som mig i starten, hvorefter du selv kan bygge videre.
Avatar billede e-builder.dk Nybegynder
04. juni 2003 - 11:30 #2
Lad mig sige det sådan; "ethvert forsøg på at snyde søgemaskinerne er ligesom "at tisse i buksen".

Om at bruge den ene eller anden snyde-teknik for at opnå en bedre placering på søgemaskinerne er kun en tegn på uprofessionalisme og til dels snyd af dem som tilbyder søgemaskineoptimering på denne måde.

Årsagen er meget enkelt! Søgemaskinerne gør deres yderste for at opdage og ekskludere "søgemaskine-spammers". Bliver man opdaget, så er dit domæne ekskluderet for altid.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
04. juni 2003 - 12:02 #3
Søgemaskineoptimering er en overdrevet forretning, for du kan nemlig kun optimerer til maksimalt en søgemaskine. Eller vil det blive opfattet som spam, og så bliver du udelukket.
Alle de smarte firmaer der tjener over. 50000 kr. om året på optimering fortæller
ikke sandheden, for de lever nemlig af den ydelse. :-)

/per
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. juni 2003 - 12:15 #4
Du kan da sagtens optimere til flere søgemaskiner. Ikke på samme side, men så laver du "bare" en optimeret side til hver relevant søgemaskine og udelukker isse fra de andre maskiner via robots.txt. Det kan lyde som en stor opgave, det behøver det dog ikke at være hvis man gør sit forarbejde ordentligt og får fundet de relevante og realistiske søgeord (det er dem der giver den rigtige trafik) samt de relevante søgemaskiner (det er dem der giver den rigtige trafik). Normalt ender jeg op på max 30 optimerede sider + grundoptimering af selve sitet. det kan sagtens lade sig gøre
Avatar billede hoejrup Nybegynder
04. juni 2003 - 12:30 #5
bufferzone> Ja, men så laver du også websites med det formål, at kun søgemaskinerne skal kunne finde dem. Men hvis jeg ikke vil have "ghost" sites på mit website, der bare skal tilfredsstille søgemaskinerne. Så kan det ikke lade sig gøre uden spam.

/per
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. juni 2003 - 12:38 #6
Ikke nødvendigvis. jeg begår nogle komprimmisser mår jeg laver de optimerede sider, de laves så mennesker sagtens kan læse dem og også få noget ud af dem, sproget er moske ikke det bedste, men det kan forstås.

Hvor specielle siderne er afhænger af søgeordet og søgemaskinen.

De optimerede sider virker som en mellemting mellem en doorway (her i sin simple betydning uden fis faxerier) og en hallway og selv den interne linking er meget vigtig. Ofte tager jeg udgangspunkt i det indhold sitet allerede har og udbygger det via optimering

Jeg anvender ikke cloaking, gost sites eller andet der kan opfattes som snyd. I virkeligheden arbejder jeg "bare" med optimeret indhold, og laver så noget mere af det end du ellers ville have gjort.

Alternative sites kan sagtens være en fordel, hvis dit indhold ligsom kan deles, dette skal dog gøres med omtanke hvis effekten skal være stor
Avatar billede e-builder.dk Nybegynder
04. juni 2003 - 17:25 #7
Jeg mener at det som man skal koncentrere sig om i sit SEO arbejde er; KONVERTERING og ikke bare TRAFIK eller HITS.

Og så vidt søgemaskinerne/kataloger angår,  skal man fokusere sit arbejde på dem som bringer mere traffik end andre.

Og det er korrekt at man kan bruge robots.txt til at undgår at spamme søgemaskinerne.

Men kære bufferzone

Jeg ved udmærket at du bruge "Satalite" domæne for at skabe "link popularity" til dem du SEO for. Hvad ligger du på de satalite domæne? Er det bare kun "redirect" til moder domæne , er det nye contents eller bare nogle side med "keywords Stuffing"?
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. juni 2003 - 21:51 #8
Ingen af delene, hvis jeg bruger satelit domanæer er der tale om reele domæner, der er flyttet ud fordi det er logisk at gøre det. Der kan f.eks. være tale om et firma der ønsker at have deres site i to sprog, der kan jeg sagtens finde på at foreslå at andet sprog ligges i et andet domæne f.eks. med en .co.uk eller .de extention og så indholdet på det relevante sprog. Eller hvis et firma har kærneområder der logisk kan deles, kan jeg finde på at placere inholdet på to domæner, hvor det her er væsentligt at der bruges to forskellige udbydere, så de to site kommer på hver sin IP. Det er meget værsentligt at man omhyggeligt sikre sig at der ikke ligger identisk indhold, da det ofte straffes.

Dine betragtninger om konvertering er afgørende, det er derfor jeg taler om relevante og realistiske søgeord. Disse søgeord er dem der giver trafik, der kan konverteres til salg og ikke bare trafik.

Linkpopularitet skal laves med reele links og det betyder ofte en asymetrisk link struktur. Hvis der bare er tale om frem og tilbage links mellem de to domæner vil det ofte blive straffet.

Keyword stuffing bør aldrig anvendes. En side skal kun optimeres til ganske få keyword, jeg går normalt aldrig over tre og bruger oftest kun et pr side, ordet bruges kun der hvor det falder naturligt i teksten, men jeg bruger bevidst ordet mange gange i stedet for at variere mit sprog, De optimerede sider bliver derfor forståelige for mennesker, men lidt unyancerede i deres sprog
Avatar billede moghasu Praktikant
10. juni 2003 - 12:37 #9
Jeg undlader at gøre brug af påtænkte metode.
Tak for debatten