Avatar billede amorion Nybegynder
30. november 2000 - 18:24 Der er 25 kommentarer

Hastighed!

Jeg har længe funderet på, hvordan laver man det ultimative hurtigste script ( f.eks chat, board osv.)

her snakker jeg om tiden fra man trykke send til indholdet bliver postet på skærmen og inden for ALLE programeringssprog (som kan bruges via nettet) og uden at brugeren skal have et adsl modem for at opnå den hastighed!

Jeg vil gerne ha svarene opstillet i  webserver/sprog/indhold(f.eks database, txt fil)/styresystem

:)
Avatar billede stigc Nybegynder
30. november 2000 - 18:25 #1
RMI med JAVA
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
30. november 2000 - 18:26 #2
Prøv at se chatten på www.tvdanmark.dk den bruger bl.a en JavaApplet til at gøre chatten så hurtig som overhovedet muligt.
Avatar billede amorion Nybegynder
30. november 2000 - 18:26 #3
Hvad er RMI ?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
30. november 2000 - 18:27 #4
stigc:> RMI ??
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
30. november 2000 - 18:27 #5
Hi hi ...
Avatar billede amorion Nybegynder
30. november 2000 - 18:30 #6
Td >> JavaApplet, hvad hvis der skal udføres en masse checks, hvad sker der så, er den så lige hurtig?
Avatar billede stigc Nybegynder
30. november 2000 - 18:30 #7
Avatar billede stigc Nybegynder
30. november 2000 - 18:31 #8
Hvad mener du med en masse checks?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
30. november 2000 - 18:31 #9
amorion:> en kombination af en JavaApplet og et HÅRDT javascript udgør kernen på TvDanmarks chat og jeg må sige den kører RIGTIG godt. Jeg mener det er den samme chat de bruger på bl.a. dating.dk og 1klik.dk.
Avatar billede stigc Nybegynder
30. november 2000 - 18:32 #10
Avatar billede amorion Nybegynder
30. november 2000 - 18:32 #11
TD >> Det mener jeg også, men når der f.eks er 400 brugere.....sløver det så ikke??
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
30. november 2000 - 18:34 #12
Se det ved jeg så ikke. Jeg har kun set den belastet med ~140 brugere under en webcam event og det kørte helt fint.
Avatar billede amorion Nybegynder
30. november 2000 - 18:34 #13
stigc >> f.eks funktioner..jeg er ret overbevist om at de store sider ikke bruger asp eller php til kæmpedatabase systemmer hvor der er masse af brugere tilsluttet, og stadig er kanon hurtig :)
Avatar billede amorion Nybegynder
30. november 2000 - 18:35 #14
Der må være en anden løsning...hvad med c++..orakle...delphi og alle de andre smarte sprog?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
30. november 2000 - 18:36 #15
amorion:> mange steder bruger de stadig Perl (CGI) til bl.a. database scripts og sådan noget da det sikkert er hurtigere..
Avatar billede amorion Nybegynder
30. november 2000 - 18:37 #16
TD >> Altså perl/txtfiler eller ?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
30. november 2000 - 18:37 #17
MSSQL og Oracle .. det er vist oppe i de dyre leagues.. men vist også de lyn-hurtigere og stabile..
Avatar billede amorion Nybegynder
30. november 2000 - 18:38 #18
Oracle..?....kan de compiles til en fil der kan køres på nettet? :)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
30. november 2000 - 18:40 #19
text filer !? jeg tror ikke det er specielt hurtigt og fleksibelt at bruge text filer.
Men Perl eller CGI sprog i det hele taget er vist rimeligt hurtigt.
Avatar billede amorion Nybegynder
30. november 2000 - 18:40 #20
td >> Hvilke databaser kan perl bruge da?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
30. november 2000 - 18:41 #21
compiles til en fil ?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
30. november 2000 - 18:42 #22
Perl kan så vidt jeg ved bruge de samme som ASP/PHP.
Avatar billede amorion Nybegynder
30. november 2000 - 18:42 #23
Td >> Ja altså lave et script i Oracle...man kan vel ikke køre filen direkte fra nettet..eller?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
30. november 2000 - 18:44 #24
Jeg mener Oracle er lavet nogenlunde på samme måde som MySQL/MSSQL. Altså med flere filer for en database. Så et bibliotek er én database.
Avatar billede amorion Nybegynder
30. november 2000 - 18:45 #25
Aah...okay.