Avatar billede funkeychicken Nybegynder
03. juni 2003 - 19:58 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

farvekode eller lille fil med farve

hej...jeg er igang med at lave et nyt design til min side og min ven har lavet et banner til siden i flash..

men jeg skal have banneret's farvekode, så jeg også kan få den farve i menuen...
http://www.desinet.dk/wassa1.swf

det skal være den farve der er i bunden af banneret..altså der under teskten Desinet.dk sådan så farverne i menuen og banneret vil talpasse hinanden...

hvis farven ikke er websikker kan i så ik bare lave en lille prik som jeg så kan bruge som background...ligesom jeg har gjort her www.desinet.dk/background2.jpg ??...

tak på forhånd
Avatar billede im-scum Nybegynder
03. juni 2003 - 20:03 #1
Det sQ vist være der omkring #5EBDFF
Avatar billede locturian Nybegynder
03. juni 2003 - 20:05 #2
hex: #57B8FC
RBG: 87,184,252

Der
Avatar billede funkeychicken Nybegynder
03. juni 2003 - 20:11 #3
tester det senere..

tak
Avatar billede im-scum Nybegynder
03. juni 2003 - 20:12 #4
Np... sQ det være en anden gang :D
Avatar billede _michael_ Nybegynder
03. juni 2003 - 21:49 #5
Det er jo relativ, hvilken blå farve, du skal ha, når der kører forskellige nuancer af blå oveni hinanden. Så det ene hex-tal er jo sådan set lige så godt som det andet.
Avatar billede funkeychicken Nybegynder
03. juni 2003 - 23:22 #6
michael>> tror ik det vl passe sammen hvis jeg tager en hvilken som helst blå farve...
Avatar billede _michael_ Nybegynder
04. juni 2003 - 00:36 #7
Funkey> Tjah... Prøv dig frem. :o) Mørkeblå skal have hvid tekst så... og omvendt med en lyseblå baggrundsfarve... Prøv at se farvenuancerne her på e.
Avatar billede Kengun Praktikant
05. juni 2003 - 13:12 #8
her er et nice program som du kan bruge for at finde hvilken som helst farve :) Og det er FREE! :) - http://www.datastic.com/tools/colorcop/
Avatar billede _michael_ Nybegynder
05. juni 2003 - 13:31 #9
Enig med kengun. Det lille program har været min faste følgesvend i 4-5 år nu. Det kan lige præcis det, det skal, fylder intet og virker altid!
Avatar billede _michael_ Nybegynder
05. juni 2003 - 13:33 #10
Lige en note... Nøjes med at hente colorcop 4. Den bruger ingen installer og fylder kun 13 kb.
Avatar billede zuiq Nybegynder
08. juni 2003 - 10:08 #11
Hvorfor ikke bare bruge PhotoShop?!