Avatar billede joe13 Nybegynder
30. november 2000 - 17:35 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Ram Konflikt???

Hej Folks
jeg har 64 mb hyundai ram og nu har jeg fået 64 Mb Spectec ram er der nogen der har hørt om at disse ram skulle have en konflikt???
hyundai rammen kører 100Mhz og
Spectec\'en kører 133 Mhz men de burgte vel også bare at køre ned på de 100Mhz

begge ram kan godt køre i min computer hver for sig men når man kommer ind i Wintendo stopper den og går i Blå skærm eller genstarter!!!

skal jeg få dem byttet eller er der en anden måde???

P.S hvis i vil have et billig grin så smut lige forbi www.overclockers.com
og gå ind under \"Cpu Database\"
og vælg AMD K6 266Mhz også \"Get The Goods\"
så tjek lige den den øverste>>>>>hvis det er rigtig så er de fandme Gode...

Avatar billede schmakk Nybegynder
30. november 2000 - 17:44 #1
Det er ikke altid det virker, men nogen gange kan man løse den slags problemer ved at sætte rammene i forskellige sokler på bundkortet. Ja, jeg ved det lyder underligt, men det har virket for mig før.
Byt rundt på ramklodserne på bundkortet, måske er du heldig.

lige lidt forklaring: så vidt jeg ved vil dine 133MHz ram køre ned på 100MHz når de bliver sat sammen med de ram du har i forvejen. Men det kommer også an på hvad dit bundkort er indstillet til.

En anden mulighed er at dit bundkort automatisk styrer hvilken frekvens dine ram skal køre med, og tror at begge dine ramklodser er 133MHz. Det er ikke sikkert at din gamle klods kan klare det.

Håber det hjælper

/SchmaKK
Avatar billede xtom2 Nybegynder
30. november 2000 - 19:24 #2
Jeg tror ikke de tre øverste på overclockers.com stemmer :)