Avatar billede mbn2222 Nybegynder
03. juni 2003 - 18:52 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

God billig PC og God billigt dvd-drev ?

Her er der lige 2 spørgsmål:

Nogle der ved hvor der er et specielt godt tilbud på en PC i butikker som f.eks. merlin, fona, osv.

Nogle der ved hvor der er et specielt godt tilbud på et dvd-drev til at sætte i en PC ?

Den der har 2 gode svar for 120 point!!!!!!!!
Avatar billede peet-49 Novice
03. juni 2003 - 18:54 #1
Prøv her www.bj-trading.dk
Avatar billede im-scum Nybegynder
03. juni 2003 - 19:03 #2
Hehe... ja da... du kan jo lige tjekke forbi www.shg.dk
Avatar billede funkystuff Nybegynder
03. juni 2003 - 19:04 #3
Ja, godt bud. Fona og Merlin kan slet ikke følge med internetbutikkerne! Online eller i en computerforretning for du MEGET mere for pengene.
DVD-drev kan du få ned til 2-300 kr. på nettet...
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
03. juni 2003 - 19:18 #4
Hej mbn

hvad må den koste ?
Avatar billede chalde Seniormester
03. juni 2003 - 19:21 #5
Og et andet godt råd ang comps fra merlin/fona/føtex og alle de andre butikker der ikke rigtig kender til computere... Lad være. Hvis computer går i stykker eller andet, kan du rissikere at stå uden computer i op til 2 måneder, da de er ret sløve til at reparere dem.. og det er ikke altid at de får lavet det der er gået i stykker..
Avatar billede mbn2222 Nybegynder
03. juni 2003 - 20:00 #8
Pris-5000-7000 kr !!!! (hvis muligt!)
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. juni 2003 - 20:35 #9
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. juni 2003 - 20:36 #10
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
03. juni 2003 - 22:22 #11
her et par muligheder:

http://www.edbpriser.dk/computere/homemade-info.asp?Kode=5963&ID=4

http://www.edbpriser.dk/computere/homemade-info.asp?Kode=5667&ID=4

og skal du bare have en pc  til at surfe og til at spille spil der ikke er så ressourcekrævende så er her en rigtig billig en:

http://www.edbpriser.dk/computere/homemade-info.asp?Kode=5623&ID=4

MVH ExNatteravnen
Avatar billede guuur Nybegynder
04. juni 2003 - 08:23 #12
Hvis jeg var dig ville jeg købe hos 1tegration, det har jeg selv gjort og deres pc kører bare for vildt godt: http://www.1tegration.dk/showshopproductpage.asp?id=3&productid=7292 hvis du vil have tilføjet lidt kig her: http://www.1tegration.dk/showshoppage.asp?id=3&sortfield=4&direction=asc&doshow=1&productgroup1=1365&productgroup2=1376&productgroup3=0&searchword=&productgroup=1376
Avatar billede bruns Nybegynder
04. juni 2003 - 15:04 #13
BJ-trading som peet49 nævner, er et godt bud, et par af mine venner har købt hos dem og det har kørt upåklageligt.

Hvis du er utryg ved at handle over nette vil jeg råde dig til at finde den lokale EDB-nørd butik, sådan findes i alle større byer, de kan normalt sagtens følge med priserne i Fona/Merlin og lign, og så har du et par folk der ved hvad de snakker om lige ved hånden.

For Chalde har ret du må aldrig købe din PC et sted som fona/merlin, det giver kun masser af problemer hvis der er noget galt med maskinen.
Avatar billede the_i Nybegynder
04. juni 2003 - 19:45 #14
Ja hold dig fra fona og merlin, og efter min mening alle andre forsamlede systemer - medmindre dem der har samlet det er nogen der bruger noget ordentligt og ved hvad de laver, ikke bare en eller anden kryptisk netbutik som kun eksisterer i cyperspace. Brug shg's tilbud og sammensæt selv din computer, det her er min umiddelbare version af en god billig pc:

Bundkort: MSI 845PE-Max/L, kr. 789
Ram: Kingston pc2700, 512 mb, kr. 509
CPU: P4 2,4, kr. 1349
DVD: Liteon, kr. 285
Harddisk: seagate 80 GB, kr. 689
Graffik: MSI gf4 MX440SE, kr. 455
Køler: thermaltake silen viking, kr. 200
Diskettedrev, kr. 125
Montering, kr. 450
I alt: 5199 kr.

Forskellen på det her system og det du får samlet er at det holder hele vejen igennem, der er ikke et eller andet sted der er købt noget lort for at få budgettet til at holde. Grafikkortet er selvfølgelig ydelsesmæssigt ikke det store (et hurtigt et koster en ekstra tusse), ram/bundkort-systemet kunne også være hurtigere. Jeg valgte at lave et P4-system fordi du sagde du ville have en god computer, ikke dermed sagt at amd'er per definatin ikke virker, forskellen er bare at man er sikker på at intel virker når det er rigtigt lavet, de amd-systemer jeg har set har ikke været videre overbevisende stabilitetsmæssigt - et amd-system vil koste ca. 800 kr. mindre.

Hvis du i øvrigt endelig skal tage et af de andre forslag så tag guurs.
Avatar billede mbn2222 Nybegynder
04. juni 2003 - 22:21 #15
Tak for de gode svar !!!!!!!!! :-) !