Avatar billede mbn2222 Nybegynder
03. juni 2003 - 16:51 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Billige videokameraer/hjemmeside?

Er der nogle der kender en www adresse med billige digitale videokameraer, til omkring 4000-5000 kr ????

Gerne Digital8 !!!!!
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
03. juni 2003 - 16:58 #1
Hej mbn

Her er 2 rigtig billige

http://www.edbpriser.dk/digitalfoto/digitalfoto-top10.asp?ID=1784627891

http://www.edbpriser.dk/digitalfoto/digitalfoto-top10.asp?ID=1784627892

ellers er der en masse forskellige modeller her ..find det du vil se og klik på info ude i højre side.

MVH ExNatteRAvnen
Avatar billede the_collector Novice
03. juni 2003 - 16:58 #2
Avatar billede the_collector Novice
03. juni 2003 - 16:59 #3
exnatteravnen>> ups det var foto og ikke video.
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
03. juni 2003 - 17:00 #4
hov glemte lige sidste link

http://www.edbpriser.dk/hardware/digitalvideo.asp

klik på søg så kommer modellerne frem :)
Avatar billede the_collector Novice
03. juni 2003 - 17:00 #5
Avatar billede the_collector Novice
03. juni 2003 - 17:02 #6
Prøv at kig på www.kamerahuset.dk. De har tre Sony modeller i den ønskede prisklasse. TRV145E, TRV218E og TRV250E
Avatar billede the_collector Novice
03. juni 2003 - 17:03 #7
Avatar billede s_kjaer Praktikant
03. juni 2003 - 17:16 #8
Hvis du finder et kamera i en kombineret Web og almindelig butik, kan du få varen til samme pris ved elgiganten og lign. kæder, ved at udnytte deres prisgaranti. Nogle har endda 125 % prisgaranti, så du får 25% af differencen ekstra i rabat.
Her er et par links til sider med test http://www.steves-digicams.com/digvideo.html http://www.videomaker.com/scripts/product_reviews.cfm?
http://www.videoviden.dk/index.asp
http://www.whatcamcorder.net/reviews/index.html
Avatar billede mbn2222 Nybegynder
03. juni 2003 - 17:34 #9
Kender i ikke nogle steder med kameraer med dv-in/dv-ud ????

(Hvor god er kvaliteten på Trust-kameraerne ????
Avatar billede s_kjaer Praktikant
03. juni 2003 - 17:48 #10
Jeg kender ikke Trust, men har hørt rygter om at de ikke giver skarpe billeder.
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
03. juni 2003 - 17:56 #11
Trust kameraerne er udemærket prisen taget i betragtning ..men forvent ikke en kvalitet som på på en model der er 5 gange så dyr
Avatar billede the_collector Novice
04. juni 2003 - 00:16 #12
Trust kameraerne er fotoapparater, som også kan optage video i lav opløsning. Desuden så kan de kun optage et par minutter video på det største hukommelsekort de kan bruge. Så du kan kun bruge dem hvis dit behov er en opløsning langt dårligere end vhs og ikke mere end ca 2 minutter adgangen (indtil du kan få tømt kortet igen eller sætte et nyt i). Så min anbefaling er hold dig langt væk fra mærker som Trust. Problemet med den slags mærker er også at de bruger en optik af meget dårlig kvalitet. Så selvom de er 2-3 MPixels kameraer tager de ikke nødvendigvis bedre billeder end et godt 1MPixels kamera.
Min far købte på et tidspunkt et 4Mpixels Medion kamera, det tog dårligere billeder end min brors gamle 2Mpixels kamera pga af en dårligere optik. Min far returnerede derfor Medion kameraet, da det slet ikke var pengene værd.
Hvis du har ca 5000 kr til rådighed til et videokamera, så vil jeg helt klart anbefale at du investere enten i et Digital8 eller (mini)DV kamera, kvaliteten er mange gange højere på disse kameraere sammenlignet med f.eks. Trust el. lign. Trust vælger man kun, hvis man overhovedet ikke har pengene til at købe noget bedre.
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
04. juni 2003 - 15:42 #13
the collector >

512MB CF-kort 1 time og 44min

256MB CF-kort 52min

128MB CF-kort 26min

64MB CF-kort  13min

32MB Cf-kort  6,5min

Enig i af man får hvad man betaler for ..men du må da indrømme at det er udemærket prisen taget i betragtning ..ikke ;)

http://www.trust.com/products/product.htm?artnr=13427&show=1

MVH ExNatteRavnen
Avatar billede the_collector Novice
04. juni 2003 - 23:32 #14
exnatteravnen>> Ja men kan man overhovedet se hvad der er på filmen, når man optager i en opløsning som giver ca 7 kvarter på et 512 MB kort. Jeg tvivler meget stærkt på det. Det "høje" minut antal nåes i en meget lav opløsning og med 10 billeder i sekundet. Du bliver skør i hovedet af at se en film med 10 billeder i minutet. Der er en grund til at tv sender med 25 billeder i sekundet. Det er fordi at det er først ved ca 25 billeder i sekundet af hjernen opfatter det som en film og ikke en serie af billeder.
Så nej jeg vil under ingen omstændigheder indrømme at det er udemærket prisen taget i betragtning. Så vil jeg hellere helt undvære ;)
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
09. juni 2003 - 22:54 #15
ok ..nu har jeg ikke haft et selv ..men jeg har en ven der da er ret glad for sit ..men det er nok en blanding af smag og pengepung der gør forskellen ;)

MVH ExNatteRavnen