Avatar billede guest Nybegynder
03. juni 2003 - 16:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Find og konverter

Hej
Hvordan finder jeg og konverter alle timestamps i en tekststreng, hvis timestampene er angivet mellem tags. eks:

bla bla <timestamp>1054650939</timestamp>bla bla
bla bla <timestamp>1150800939</timestamp>bla bla osv
Avatar billede schaefner Juniormester
03. juni 2003 - 16:48 #1
Hvad skal de konverteres til?
Avatar billede jakoba Nybegynder
03. juni 2003 - 16:59 #2
Det vil man typisk gøre med en regular expression of en konvertering-funktion:

function konverter( $timestampInteger ) {
    return date( "Y-m-d", $timestampInteger );  // hvordan du nu vil konvertere.
}

$ny_streng = preg_replace( "/<timestamp>(\d+)</timestamp>/ige",
                          "'Dato: '.konverter( \\1 )",
                          $gammel_streng
                        );

se: http://dk.php.net/manual/en/function.preg-replace.php

mvh JakobA
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2003 - 17:18 #3
Lille rettelse i jakobas:
Det vil man typisk gøre med en regular expression of en konvertering-funktion:

function konverter( $timestampInteger ) {
    return date( "Y-m-d", $timestampInteger );  // hvordan du nu vil konvertere.
}

$ny_streng = preg_replace( "/<timestamp>(\d+)<\/timestamp>/ige",
                          "'Dato: '.konverter( \\1 )",
                          $gammel_streng
                        );
:D
Avatar billede jakoba Nybegynder
03. juni 2003 - 17:22 #4
Ups, ja!  den 'indre' skråstreg skal escapes.
takker.
Avatar billede guest Nybegynder
03. juni 2003 - 20:27 #5
Hmm!
"Den" siger
Warning: Unknown modifier 'g' in c:\apache\htdocs\test.php on line 10.
altså den sidste linie !!
Avatar billede guest Nybegynder
04. juni 2003 - 13:51 #6
Got it!!

<?php

$text = "Her er noget <timestamp>1054650939</timestamp> og noget mere <timestamp>1054650932</timestamp>";
$text = preg_replace_callback("/<timestamp>(\d+)<\/timestamp>/iU", 'konverter', $text);

echo $text ;

function konverter( $a ) {
  return date( "Y-m-d", $a[1]);  // hvordan du nu vil konvertere.
}

?>