Avatar billede mr.punk Nybegynder
03. juni 2003 - 16:21 Der er 9 kommentarer

jeg kan ikke finde ud af denne fejl meddelelse

hva betyder det her ... og hvordan laver jeg det ?? er det en serverfejl hos tdc?

Forbindelsen til serveren kunne ikke oprettes. Konto: 'pop3.mail.dk', Server: '127.0.0.1', Protokol: POP3, Port: 110, Sikker (SSL): Nej, Socket-fejl: 10061, Fejlnummer: 0x800CCC0E
Avatar billede soreno Praktikant
03. juni 2003 - 16:23 #1
Den fejl har jeg også oplevet flere gange.
En genstart løste problemet.

Men jeg kunne stadig hente mail med andre programmer - derfor må det være et bug i OE.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
03. juni 2003 - 16:28 #2
Avatar billede soreno Praktikant
03. juni 2003 - 16:31 #3
Jeg har aldrig haft installeret "Dr. Solomon's Anti-Virus Deluxe NetGuard" men har alligevel oplevet problemet.
Avatar billede hcma Novice
03. juni 2003 - 16:32 #4
Det er fejl hos din udbyder.  127.0.0.01 er udbyderens server.
En desværre ganske normal fejl.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
03. juni 2003 - 16:34 #5
catbody, ehm... 127.0.0.1 er localhost ;)
Avatar billede soreno Praktikant
03. juni 2003 - 16:36 #6
De gange jeg har oplevet fejlen har jeg kunnet telnette til mail serveren og hente mails på den måde.

127.0.0.1 er localhost.

Socket fejl 10061 betyder:
10061 No connection could be made because the target machine actively refused it.  WSAECONNREFUSED

Men jeg holder stadig på det er et bug i Outlook (express).
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. juni 2003 - 16:47 #7
Hov, det har jeg vist set før. Har du fornylig haft virus ? Eller har du det endnu ?
Prøv lige at scanne for virus og hvis du ikke har et antivirusprogram så kø et online f.eks. http://housecall.trendmicro.com/
Avatar billede hcma Novice
03. juni 2003 - 16:48 #8
øv, øv og atter øv; det mente jeg også, men skrev noget andet.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. juni 2003 - 16:50 #9
Den gang jeg så det havde virus'en flyttet rundt på værdierne i serveroplysningerne, så brugernavnet bestod af både brugernavn og pop3serverens navn mens servernavnet var lavet om til 127.0.0.1. Det gør at den kan sende mail, men ikke modtage mail.