Avatar billede muuu Nybegynder
03. juni 2003 - 16:19 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Mouse fix dur ikke !

Jeg ved ikke om pcen skal genstartes, men det kan ikke lade sig gøre da der sidder et reborn kort i maskinen, og det genopretter alt data på harddisken ved reboot.

Er der nogle der kan hjælpe ?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
03. juni 2003 - 16:20 #1
hvad er problemet?
hvad er "Mouse Fix" ?
Avatar billede muuu Nybegynder
03. juni 2003 - 16:23 #2
PS. Win xp pro sp1
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. juni 2003 - 16:38 #3
?
Lidt mere info om problemet, ville nok gøre det lidt lettere at hjælpe dig.
Avatar billede soda Nybegynder
03. juni 2003 - 16:41 #4
Du giver jo selv svaret på dine problmer. Hiv enten Roborn kortet ud af maskinen elller konfigurer det til at ignorere alle ændringer til du har fået det til at køre og så indstil Reborn kortet til igen at nægte ændringer.
Avatar billede muuu Nybegynder
04. juni 2003 - 10:05 #5
soda !
Det kan man bare ikke gøre på en netcafe :(
så hvis der var en måde at få det til at virke uden at genstarte så vil jeg blive en meget gladere mand !
Avatar billede rkhdk Nybegynder
04. juni 2003 - 10:11 #6
muuu => hvorfra skulle vi vide det?
men stadig:
Hvad er problemet?
Hvad er "mouse fix"?
Avatar billede muuu Nybegynder
04. juni 2003 - 10:37 #7
Hmmm ok da!
"Mouse fix" er en reg fil der fjerner "mouse acceleration" fra WinXP.
Problemet er at pcen skal genstartes efter at man har kørt mouse fix, og det andet problem er at der sidder et Reborn kort i maskinen, det beskytter ALT data på maskinen, efter hvert reboot gendannes alt data og mouse fix er væk.

Se: http://www.reborn.dk/safetycard.htm
Avatar billede rkhdk Nybegynder
04. juni 2003 - 10:39 #8
jeg har brugt reborn kort før.. og der er kun een ting at gøre..

kontakt dem der styre den netcafe, og få dem til at logge ind på Reborn kortet som admin, lave den reg ændring og genstarte

der er jo en grund til at de sidder der ;o)
Avatar billede muuu Nybegynder
04. juni 2003 - 10:45 #9
Jeg tænkte mere i retningen af at få mouse fix til at virke uden at skulle reboote !
Avatar billede rkhdk Nybegynder
04. juni 2003 - 10:52 #10
når jeg roder i regedit på min W2K, så skal jeg normalt ikke genstarte før den træder ikraft den ændring..

det kan måske have noget at gøre med at du sikkert ikke har administrator rettigheder på maskinen?
Avatar billede sv_bb Nybegynder
04. juni 2003 - 12:28 #11
Dette virker i xp/xppro, men prøv dette:

Klik Start ---> Run ---> Skriv "regedit" ---> Find "HKEY_CURRENT_USER".
Derefter finder du "control panel"
og vælg "mouse" Her skal SmoothMouseXCurve og SmoothMouseYCurve ændres.

SmoothMouseXCurve:
00,a0,00,00,00,00,00,00

SmoothMouseYCurve:
66,a6,02,00,00,00,00,00
cd,4c,05,00,00,00,00,00
a0,99,0a,00,00,00,00,00

Går ud fra det er til Counter-strike som mange spiller, så der kan du i dens genvej skrive -noforcemaccel -noforcemparms . Så skulle den i selve spillet være fjernet, men det andet skulle gøre det :-)
Avatar billede soda Nybegynder
04. juni 2003 - 16:20 #12
Hvis du tilføjer mouse fix og logger af og så på igen, så loades registriet ind igen uden at genstarte, men ellers ville det nemmeste være, som sb_bb skriver. Nemlig, at starte spillet med en parametre.
Avatar billede muuu Nybegynder
11. juni 2003 - 11:39 #13
Det prøver jeg lige
Avatar billede muuu Nybegynder
13. juni 2003 - 09:49 #14
I får en deler!

Ps. Jeg har ikke haft tid til at prøve det!
Avatar billede soda Nybegynder
13. juni 2003 - 12:42 #15
Takker for points.

Held og lykke med din videre testning.

Jeg vil mene, at sv_bb´s løsning vil virke bedst i denne situation, da min løsning vil redusere, at alle PC´er i netcafeen skal have lavet dette.