Avatar billede anjaskal Nybegynder
03. juni 2003 - 15:19 Der er 6 kommentarer

Posttæller i fortløbende formular

Hej.
Access 2000

I en fortløbende formular, vil jeg gerne sætte (fortløbende) numre på posterne.

Er der nogen, der har et tip?

Anja
Avatar billede henrik13 Nybegynder
03. juni 2003 - 15:24 #1
Brug autonummerering
Avatar billede henrik13 Nybegynder
03. juni 2003 - 15:25 #2
Det skal gøres i tabellen til formularen.  :o)
Avatar billede anjaskal Nybegynder
03. juni 2003 - 15:44 #3
Uddybelse af spørgsmålet, som åbenbart kom til at lyde som et banan-spørgsmål:
En formular baseret på en forespørgsel fra flere forskellige tabeller, med bla. et datokriterie. Data er derfor forskellige fra dag til dag og jeg ønsker en nummerering af de aktuelle poster på en given dag.

jeg vil helst have et ubundet felt, da jeg ikke skal bruge værdien til noget, andet end på skærmen til info for brugeren.
Avatar billede henrik13 Nybegynder
03. juni 2003 - 15:49 #4
Så smid dem, via en opdaterings forespørgsel i en daglig tabel der hvergang ved opstart bliver slettede, derefter kører du visningen fra din daglige tabel i en formular.  :o)
Avatar billede anjaskal Nybegynder
10. juni 2003 - 21:27 #5
Mon ikke der er andre muligheder??
Avatar billede henrik13 Nybegynder
10. juni 2003 - 21:44 #6
1. Lav en tekstbox
2. Skriv i felted på tekstboxen: =Antal(*)
VH Henrik13