Avatar billede ormehullet Nybegynder
03. juni 2003 - 14:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver jeg et upload script der omgår tmp folderen

Hej
Jeg sidder i en lille knibe.
Jeg har en side hvor jeg vil have et upload script på, det kan jeg sagtens lave, men jeg må ikke bruge tmp folderen, hvilket normalt bliver benyttet til uploads. Hvodan kan jeg omgå denne tmp folder og uploade direkte til biblioteket. Det er en freebsd 4.7 med apache og php4.3.1
Er der noget jeg kan gøre?
Avatar billede tipsen Nybegynder
03. juni 2003 - 14:08 #1
Jeg så tidligere en upload-løsning der smed en fil direkte ind i en database vha. en relativt genial kombination af javascript og php - det var i et spørgsmål indenfor den sidste måneds tid her i kategorien...
Avatar billede tipsen Nybegynder
03. juni 2003 - 14:08 #2
Ellers tror jeg ikke der er så mange muligheder...
Avatar billede jakoba Nybegynder
03. juni 2003 - 14:12 #3
Det med at tillade uploading af filer er noget farligt noget, ikke blot for dit website der kan blive 'invaderet', men for hele serveren.

Så hvis din host ikke tillader dig at lave upload af filer, så respekterer det og lad være. Især hvis du ikke 100% ved hvad du gør og hvad risiko der er ved det.
Avatar billede bearhugx Nybegynder
03. juni 2003 - 14:41 #4
ini_set("upload_tmp_dir", "bibliotek-du-har-skrive-access-til");

f.eks.  (men højst sandsynligt meget dårligt valgt!)
  ini_set("upload_tmp_dir", "c:/");

/Søren
Avatar billede bearhugx Nybegynder
03. juni 2003 - 14:43 #5
Ups -- læste lige, at scripts ikke har rettigheder til at ændre "upload_tmp_dir" ... Det er kun PHP_INI_SYSTEM som har lov - og dvs. at du skal ind og ændre i enten
  php.ini
eller
  httpd.conf

/Søren