Avatar billede siz23 Nybegynder
03. juni 2003 - 13:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

memory leak i COM object.

jeg har et problem med et COM object, når jeg nedlægger det optar den stadig ca. 300kb memory. Er der en måde at force frigørelsen af hukommelsen?
eller går jeg bare noget forkert?

lidt koden til hvor det går galt.
----------------------------------------------
var
  MyComObject:OleVariant;
begin
  MyComObject:=CreateOleObject('iiptools.iptools');
  MyComObject.Read;  //den her kommando laver memory leaken.
  MyComObject:=Unasigned;
end;
------------------------------------------------

btw: der er ikke yderlige funktions kald i COM objected.

Håber i kan hjælpe mig.
Avatar billede nop Nybegynder
03. juni 2003 - 14:16 #1
Har du pasted ? For det staves: unassigned;
Avatar billede siz23 Nybegynder
03. juni 2003 - 14:49 #2
nej ikke pasted, noget jeg sad og arbejdede med igår.
så det er skrevet ind manuelt. (kan godt se stavefejlen nu).
men det er ikke det.
Avatar billede doctorseb Nybegynder
05. juni 2003 - 21:36 #3
Hvis der er ikke er andet kode end ovenstående, må problemet ligge i iptools-dimsen. Har du koden til den?
Avatar billede siz23 Nybegynder
06. juni 2003 - 13:35 #4
det er også min teori, at iptools er problemet, men er der ikke en måde hvor jeg kan registrere hvilken del af hukommelsen den optager og derefeter selv frigør det.
Avatar billede doctorseb Nybegynder
07. juni 2003 - 07:58 #5
Ikke uden at du risikerer at brænde nallerne gevaldigt. Hvordan observerer du at den spiser 300k?
Avatar billede siz23 Nybegynder
07. juni 2003 - 18:54 #6
hehe, hvis jeg sætter overstående i en løkke, æder den 5mb memory i sekunded. (set på joblisten)

jeg er godt klar over jobliste ikke ligefrem er det bedste til at finde memory leaks, men den her er så tydlig er der ikke er nogle tvivl.
Avatar billede siz23 Nybegynder
26. august 2003 - 10:51 #7
lukker, kommer hvis ikke vidre med det her.