Avatar billede canedo Nybegynder
30. november 2000 - 14:56 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Digitalkamera til video-klip?

Jeg ved ikke om det bare er mig der er bagud, men er det egentligt muligt at lave mindre video-sekvenser med et alm. digitalkamera, og er det nemt eller skal man have et specielt program?
Avatar billede peltz Nybegynder
30. november 2000 - 14:59 #1
Jeg ved ikke om de nyeste digital cams har sådanne finesser, men ellers findes der masser af software som kan gøre det levende :-)
Avatar billede cstern Nybegynder
30. november 2000 - 15:02 #2
hvad mener du med videosekvenser? At man kan redigere i det optagne?
Nej kun hvis du benytter et computerbaseret program (f.eks. miro StudioDV). Kameraet fungerer i princippet fuldstændigt som et almindeligt videokamera og optagelserne sker på samme måde, dvs sekventielt og du kan kun redigere ved at optage \"ovenpå\". Du kan ikke f.eks. flytte sekvenser osv.
Avatar billede canedo Nybegynder
30. november 2000 - 15:05 #3
Men hvordan bliver det at se som en \"film\" på computeren i f.eks. Mpeg eller *.mov?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
30. november 2000 - 15:10 #4
Bla. Fuji 4700 digital kamera kan lave en mindre video-sekvens, som i opløsning sagtens kan bruges til nettet. Prøv at kigge på den danske hjemmeside:
www.fujifilm.dk
gå ind under digital og få flere oplysninger
Avatar billede cstern Nybegynder
30. november 2000 - 15:11 #5
studioDV har en udgang til TV så du ser det på dit fjernsyn (i fuld DV kvalitet). På PCen ser du en reduceret udgave til brug for redigeringen. Du kan endvidere køre det færdige produkt tilbage på DV kameraet eller en alm videobåndoptager.

Se mere om StudioDVplus på http://www.pinnaclesys.de/uk/frameset.asp?type_id=4 (vælg Studio DVplus fra valgmulighederne)
(det koster under 2.000 kr)
Avatar billede cstern Nybegynder
30. november 2000 - 15:12 #6
fotograf: taler du så ikke om 2-30 frames i alt?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
30. november 2000 - 15:16 #7
Nej, den ka\' faktisk klare 80 sec á 10 frames/sec i en opløsning på 320x240 pixels. Absolut ikke broadcast-kvalitet, men som sagt nok til nettet.
Avatar billede canedo Nybegynder
30. november 2000 - 15:27 #8
Ja, en net-ting er bl.a. det jeg vil lave :-)