Avatar billede vandelelev14 Nybegynder
30. november 2000 - 14:42 Der er 20 kommentarer

Hul i NT

På min skole må vi ikke anvende mp3, Exe, Zip- filer osv. Er det nogen som kan sige mig hvordan man finder et \"hul\" i NT til at gå igennem. Det skal selvfølgelig være diskret.
Avatar billede psyco Nybegynder
30. november 2000 - 14:49 #1
Der findes forskellige sider om sikkerhed ... men det kræver at du gider at læse lidt!
Prøv www.antionline.com eller www.ussrback.com
Avatar billede moa Nybegynder
30. november 2000 - 14:49 #2
Nope!, jeg støtter din BOFH!! - Lusers skal ikke have lov til sådan nogle ting ;-)
Avatar billede peltz Nybegynder
30. november 2000 - 14:56 #3
Måske er der en årsag til, at skolen har lukket for disse vira bærende filer typer...
Download hjemmefra, Bror æbelkind :-)
Avatar billede burningice Nybegynder
30. november 2000 - 17:29 #4
nu siger du at I ikke må... er det sådan at I ikke kan åbne dem eller hvordan styres det??

peltz>> mig bekendt indeholder mp3 filer IKKE vira ;)
Avatar billede goulduck Nybegynder
01. december 2000 - 12:04 #5
Ja, som Cyberfessor spoerger .. Hvordan faar du afvide at du ikke maa downloade filerne?

Kommer der en boks ud og siger det? Kan den ikke finde filerne eller hvad goer at du ikke kan bruge de filer?

Det kan jo nemlig godt vaere at det er skolens firewall som ikke tillader disse filtyper og den kan jo godt koere Unix - og saa kommer det an paa hvad det er for\'et firewall program som bliver brugt, osv.
Avatar billede burningice Nybegynder
01. december 2000 - 21:52 #6
hvad er der sket med dit tastatur, goulduck :D

\"Dengang jeg gik i skole\" kørte der et eller andet fucking IBM_school_parent_security_nanny_et_eller_andet som hindrede os (eleverne) i at køre forskellige programmer. Og hvad gjorde vi så, jo lagde da bare et program ind i mstask, og vupti... 1 min efter åbnede regedit, der kunne vi slå dette program fra, genstart af computeren og hurra for den sikkerhed.... hehe...

Men hvis du lige gider at svare på vores spm, så vi kan \"komme videre\"
Avatar billede goulduck Nybegynder
01. december 2000 - 23:29 #7
Hehe .. på min skole (Metalindustriens Fagskole i Ballerup) kør(t)e 2. skoleperiode eleverne på maskiner, hvor der var et program som hed \"Nix Pille\", som skulle sørge for at man ikke pillede .. HAHA, det kunne lige så godt ha taget en papirspose hen over skærmen - det var lige så let at fjerne \"Nix Pille\".

Ang. mit tastatur, så skyldes det at jeg på arbjedet har fået mig en Sun computer, hvor der køre RedHat på - men hvis jeg prøver at skrifte til DK tastetur, går der total ged i knapperne, da det er et specielt Sun tastetur med en masse ekstra knapper.
Avatar billede saubermacher Nybegynder
04. december 2000 - 08:17 #8
>>>moa - loosers er stavet forkert, prøv igen når du kan stave knægt!
Avatar billede vandelelev14 Nybegynder
04. december 2000 - 08:46 #9
Det er fint nok at i har cracket jeres firewll på jeres gamle skoler, men hvad med NT? Kan det ikke lade sig gøre???

Og Moa og Peltz! Lad nu være med at have ondt i røven. Det er jo ikke jeres problem at alle ikke er helgener!
Avatar billede saubermacher Nybegynder
04. december 2000 - 09:23 #10
Jeg støtter vandelelev14 her! Jeg synes at det er uden relation til formålet at komme med jeres etiske synspunkter!
Avatar billede moa Nybegynder
04. december 2000 - 10:18 #11
saubermacher: Godt at høre at din staveplade stadig virker!! - Men luser er nu ganske almindelig BOFH-sammentrækning af en \"loser user\" (og jo loser er altså med enkelt \"o\") ;-)

Med hensyn til alle de \"etiske synspunkter\", har I da fuldstændig ret i at de ikke hjælper vandelelev14 med hans problem, og det beklager jeg selvfølgelig! Men eftersom jeg selv har siddet på \"admin-siden\" af skærmen, ved jeg at der nok er en grund til at din admin har sat et sådant filter op! - så jeg kan så afgjort kun støtte Peltz i hans løsning!

Endelig bør vandelelev14 nok huske på at han sandsynligvis har underskrevet en \"brugeraftale\" (eller noget i den stil) hvor han forpligter sig til at overholde visse regler omkring anvendelsen af IT-udstyret på sin skole!, og at skolen sandsynligvis har mulighed for at sanktionere mod elever der bryder disse regler!! - det bør vandelelev14 selvfølgelig overveje inden han giver sig i kast med sine små omgåelser af sin skoles sikkerhed.

Hermed skal jeg nok afslutte mine \"etiske synspunkter\" og held og lykke med dit \"projekt\" vandelelev14
Avatar billede saubermacher Nybegynder
04. december 2000 - 10:26 #12
Undskyld... Selvfølgelig hører etiske synspunkter til i sådan et spørgsmål! Men jeg går selv på den nævnte skole og jeg ved, at det fra skolens side bare er en nem løsning man har valgt. Enkelte elever kunne ikke styre den frihed som var blevet lagt fra skoens side og så lukkede skolen for alle elever. Det er kollektiv afstraffelse og en nem, men uretfærdig løsning over for de elever som har seriøse formål med skolens PCere.

Med hensyn til stavemåden af looser så er det med 2 O\'er i talesprog - prøv at slå det op!
Avatar billede moa Nybegynder
04. december 2000 - 10:38 #13
De etiske spg: Jeg kender selvfølgelig ikke jeres situation, så der er da nok som du skriver flere sider af denne sag, men hvis I virkelig har så seriøse formål er de fleste system-ansvarlige altså til at snakke med, så prøv da at kontakt ham først!

Stavemåde: Nu er det efterhånden et stykke tid siden jeg sidst har gået i skole, så mine ordbøger er måske lidt out-datede, men i dem er der altså følgende stavemåder:
Lose/loser: tabe/taber.
Loose: løse, åbne, osv.
Men det er da rigtigt at loser udtales som [\'lu:ze] - altså langt u-lignende ting (uden at jeg skal gøre mig til ekspert med hensyn til fortolkningen af sådanne lyd-klammer!), men det gør altså ikke at man kan ændre på den skrevne stavemåde (det svarer til at man heller ikke skriver \"majonæse\" - hvilket man sikkert godt må idag??!)
Avatar billede halnet Nybegynder
04. december 2000 - 10:52 #14
Avatar billede saubermacher Nybegynder
05. december 2000 - 12:18 #15
Hvis de besvarende parter følger det link som Halnet har tilføjet vil i opdage at vandelelev14 ikke eksisterer på eksperten længere på grund af snyd!

-> Moa - undskyld. Det er mig der tager fejl: looser er for meget talesprog, det skal siges at luser heller ikke er helt lovligt, looser er ikke et registreret ord! (det ER majonæse faktisk i henhold til retstavningsreglerne af 1997!) tak for en interessant diskussion med et intetsigende indhold!  :-)
Avatar billede saubermacher Nybegynder
05. december 2000 - 12:19 #16
Den første kommentar skulle bare vise at der sikkert ikke kommer en besvarelse på spørgsmålet eftersom brugeren ikke eksisterer mere.
Avatar billede beaviz Nybegynder
05. december 2000 - 12:37 #17
saubermacher: ang. \"luser\", et lille klip fra hackers dictionary:

luser /loo\'zr/ n.

[common] A user; esp. one who is also a loser. (luser and loser are pronounced identically.) This word was coined around 1975 at MIT. Under ITS, when you first walked up to a terminal at MIT and typed Control-Z to get the computer\'s attention, it printed out some status information, including how many people were already using the computer; it might print \"14 users\", for example. Someone thought it would be a great joke to patch the system to print \"14 losers\" instead. There ensued a great controversy, as some of the users didn\'t particularly want to be called losers to their faces every time they used the computer. For a while several hackers struggled covertly, each changing the message behind the back of the others; any time you logged into the computer it was even money whether it would say \"users\" or \"losers\". Finally, someone tried the compromise \"lusers\", and it stuck. Later one of the ITS machines supported luser as a request-for-help command. ITS died the death in mid-1990, except as a museum piece; the usage lives on, however, and the term `luser\' is often seen in program comments and on Usenet.
Avatar billede saubermacher Nybegynder
05. december 2000 - 12:41 #18
Hackers Dictionary? - er den også helt officiel.

Jeg bøjer mig. Jeg havde bare rådført mig med den Engelske ordbog - det er jo klart at den ikke indeholder sådanne specielle udtryk.
Avatar billede prodic Mester
05. december 2000 - 14:35 #19
Looser er ikke et offcielt engelsk amerikansk ord. Men er ordlyden af Loser, more or less.
Det korrekte er Loser, der udtales med langt o.
Medmindre Looser henviser til Loo, der kommer at Britisk engelsk og betyder Lokum. Men det sidste ser er ikke et engelsk/Amerikanst ord, så derfor må der menes Loser, som er korrekt.
Det nærmeste man kan komme Looser er Loose som betyder \"Out Of Control\".
Langt ude diskusion, men bare et lille indlæg.
Avatar billede prodic Mester
03. november 2001 - 14:19 #20
Skal vi snart lukke?