Avatar billede bent-jacobsen Nybegynder
03. juni 2003 - 05:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Smart Media Card - Error

Under en netop afsluttet ferie på New Zealand, kom det for skade at mit ene Smart Media Card melder en error, og der er en del foto på det.
Jeg ønsker hjælp til at rede disse billeder, da de jo ikke kan tages om.

Jeg har et Olympus Digital Camera C-1400 XL, med Smart Media Card 16 MB.

Her hjemme bruger jeg den kortlæser der er i min HP Photo Smart P-1000 printer, under ferien havde jeg min Bærebar med og bruger her et PCMCIA kort til at flytte billerderne og det virker OK

Håber der er nogle derude der kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen
Bent Jacobsen
Avatar billede halifax Nybegynder
03. juni 2003 - 07:50 #1
Jeg forstår det sådan, at du kan - og har - flyttet billederne til din bærbare og at de er reddet ved at ligge der.
Så er spørgsmålet om der er brænder i den bærbare, så du kan brænde billederne ud på cd-r og på den måde flytte dem til din stationære pc.

Skal du have billederne laveet på papir "ude i byen" kan det gøres ved at indlevere cd-rom'en.

Hvis du har billederne på den bærbare, kan du så ikke formatere dit card og bagefter kopiere dem over på kortet igen så du kan bruge det i P-1000 printeren?
Avatar billede halifax Nybegynder
03. juni 2003 - 07:57 #2
Ellers kan programmet GetDataBack recover fra Smart Medea Cards. Du kan læse om det her
http://www.runtime.org/gdb.htm

Du kan prøve med den uregistrerede version og installere programemt på den bærbare og have kortet i PCMCIA porten.
Avatar billede lrd Nybegynder
03. juni 2003 - 08:10 #3
http://www.krogh-hansen.dk/diskrecovery/

Dette virke oz til at redde data
Avatar billede halifax Nybegynder
03. juni 2003 - 15:18 #4
Det som lrd linker til ovenfor er programmet Lost&Found fra Powerquest. Jeg er nu ikke sikker på, at det kan recover fra Smart Media Cards?
Men det kan lrd måske uddybe.
Avatar billede lrd Nybegynder
03. juni 2003 - 16:48 #5
Har lige gennemlæst faq og må sige sorry for link for det kan fatisk ikke hente fra Smart Card.

Sorry til opretter
Avatar billede bent-jacobsen Nybegynder
03. juni 2003 - 17:39 #6
Hej halifax
Jeg her nok udtrykt mig forkert. På Smart Media Cards ligger en række billeder, når jeg har det i PCMCIA porten melder det Error.
Jeg vil prøve at se på GetDataBack, og håber det kan løse mit problem..