Avatar billede juhl Mester
02. juni 2003 - 22:08 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Speedstream 5781 fra TDC

Har en Speedstream 5781 router leveret med TDC Pro@ccess og vil gerne åbne flere porte. Kan ikke finde den interne IP adresse til brug for konfigurationsprogrammet. Er der nogen, der har en god ide ?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
02. juni 2003 - 22:13 #1
http://192.168.1.1

ellers er dens interne IP, din gateway
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2003 - 22:36 #2
Tryk på start -> kør hvor du så skriver "command" og i det vindu der kommer fra skriver du "ipconfig" og så finder du der hvad der står standart gateway eller bare gateway. Og det er så IP din din router. Tror det er 192.168.1.1. som rkhdk siger ellers måske 192.168.0.1
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. juni 2003 - 08:13 #3
Desværre mener jeg at routeren er "lukket" når man får pro@ccess. De tager faktisk omkring 1000 kr for hver ændring man ønsker foretaget i routeren. Så jeg tror ikke du kan komme ind på den.
Har selv pro@ccess og vi forespurgte på ændringer i routeren da vi i sin tid opkoblingen. Hvis vi selv ville lave ændringer i routeren, skulle vi købe den, men så ville der også være frit slag.
Avatar billede _chip_ Nybegynder
03. juni 2003 - 10:00 #4
JA routeren fra TDC er lukket så man ikke selv kan "rode rundt i den".
Og det koster 950 Kr eks. moms at få lavet en ændring i den.
Hvis man selv roder rundt i den og det går galt skal man betale et eller andet ukendt beløb til TDC da det er deres ejendom (Man har jo ikke købt routeren man "lejer" den kun).
En hurtig måde at omgås dette på er dog bare at købe sin egen router, eller smide sin PC direkte på modemmet (forudsat at man køre Ethernet som snitflade og ikke ATM) og konfigurerer sin PC med den faste IP der står i ens kundebrev.
SÅ er det åbent for alt.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. juni 2003 - 10:13 #5
Hmm..så kan jeg vist også lægge et svar.
Avatar billede _chip_ Nybegynder
03. juni 2003 - 10:16 #6
Det er da en ide er det ikke ?
istedet for at "bryde ind" i routeren ....
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. juni 2003 - 10:19 #7
Jo, helt bestemt, og den rigtige måde at gå frem. Vi kan jo ikke hjælpe med at bryde ind i tdc's ejendom, så der er jo faktisk ikke andre svar.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
03. juni 2003 - 10:37 #8
hvis det er som thomas.juhl skal have åbnet for port 80 (web)eller 21 (FTP), så er de allerede forwardet

jeg mener det er sådan:

192.168.1.3 <- Port 80 Forwardet
192.168.1.4 <- Port 21 Forwardet
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. juni 2003 - 10:41 #9
Jeg har ikke lige min info fra tdc liggende, men kan ihvertfald give rhkdk ret i at FTP porten 21 er standard forwardet til 192.168.1.4. Den har jeg selv brugt.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
03. juni 2003 - 10:51 #10
jeg er altid itvivl om det er port 80 på 3 eller 4, hvis du ved at Port 21 er på 4, så er port 80 på 3 ;o)
Avatar billede _chip_ Nybegynder
03. juni 2003 - 10:53 #11
192.168.1.2 SMTP
.1.3 Port 80
.1.4 Port 53 og Port 21
Avatar billede juhl Mester
09. juni 2003 - 22:35 #12
Tak for jeres svar. Desværre hjalp det ikke rigtigt. Jeg kan stadig ikke komme ind og konfigurere routeren selv. Konfigureringsprogrammet accepterer ikke nogen af IP adressene. Så der er nok ingen vej uden om at købe egen router. Hvis nogen vil anbefale en i en fornuftig prisklasse (f.eks. Linksys)- ikke trådløs - hører jeg gerne herom.
Avatar billede Kim Rosgaard Praktikant
12. juni 2003 - 14:11 #13
se evt her hvordan du resetter routeren og laver et kabel:
http://www.eksperten.dk/spm/320188
Avatar billede merkur Nybegynder
13. november 2003 - 08:28 #14
Prøv at kontakte TDC. De er til at tale med lige nu.
Avatar billede Kim Rosgaard Praktikant
13. november 2003 - 11:13 #15
ehm...det svar...er det virkelig 100 point værd? TDC er pr definition ALDRIG til at tale med og da slet ikke når det drejer som om config af deres routere - da tager de sig betalt uanset hvad dit problem er! jeg har selv fulgt linket jeg postede og lavede et kabel og jeg kan nu selv konfigurere routeren.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. november 2003 - 15:08 #16
mekur/Thomas.juhl => Du/I bedes forklare hvorfor begge bruger er registeret på samme PC.

læs lige regl § 1.2

Rkhdk /CoAdmin
Avatar billede juhl Mester
13. november 2003 - 18:22 #17
Sorry... skal aldrig ske igen.
Avatar billede Kim Rosgaard Praktikant
13. november 2003 - 18:26 #18
hmm...bevidst snyd altså...no vonder man ikke længere gider bruge en masse tid herinde når folk får en masse svar serveret på et sølvfad og så scorer pointene selv :(
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. november 2003 - 19:44 #19
merkur/thomas.juhl => Du bedes lukke en af brugerne, da det kun er tilladet med een bruger på eksperten.dk..

merkur skal aflevere de 100points tilbage til thomas.juhl

Rkhdk /CoAdmin
Avatar billede juhl Mester
13. november 2003 - 21:00 #20
Gerne. Men forklar lige, hvordan jeg gør det. Jeg deler også gerne 100 point ud til hver af dem, der har bidraget.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. november 2003 - 21:02 #21
brug http://www.eksperten.dk/konto.phtml?option=7

200pointz er MAX for et spm, så du kan ikke dele 100pointz ud til alle
Avatar billede juhl Mester
13. november 2003 - 21:05 #22
Jer er med på, hvordan jeg lukker kontoen, men ikke på, hvordan jeg flytter point uden at oprette spørgsmål.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. november 2003 - 21:07 #23
det kan du ikke, brugeren merkur skal oprette et spm i denne kategori (netværk: routers/switches) med overskriften "points til thomas.juhl" lægg et link til dette spm http://www.eksperten.dk/spm/359917 og sætte pointz til 100
Avatar billede rkhdk Nybegynder
14. november 2003 - 13:18 #25
Han har selv lukket brugerne thomas.juhl og merkur, de er dog blevet deaktiveret også så han ikke kan bruge dem mere, da han har oprette en ny bruger..

Rkhdk / CoAdmin