Avatar billede wittnezz Nybegynder
02. juni 2003 - 20:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Omdøb en html-fil til con.html

Vi havde idag en mystisk oplevelse på windows XP Prof. Vi prøvede at omdøbe en fil til con.html dette nægter systemet, og ændrer navnet tilbage til det gamle navn. Alle andre navne vil den gerne omdøbe til, bare ikke con.html.... Prøv det selv... Vil gerne høre om det bare er sådan (og evt. om nogen har en god forklaring...)

Mvh
WittnezZ
Avatar billede ldrada Nybegynder
02. juni 2003 - 20:42 #1
ikke løgn, virker ikke på MS Windows XP Pro SP1
Avatar billede dmcn Praktikant
02. juni 2003 - 20:43 #2
con er et reserveret ord i Windows. Du vil formentlig opleve det samme hvis du prøver at omdøbe den til com2.html, lpt.html osv.
Nogen smarte hoveder fandt, for nogle år siden, ud af at Windows 98 faktisk går ned hvis du inkluderer en stump HTML, som henviser til c:\con\con på brugerens computer.
Avatar billede ldrada Nybegynder
02. juni 2003 - 20:43 #3
det er da skummelt...
jeg ville umiddelbart tro at det kun var din PC det ikke ville virke på, men det virker heller ikke på min pc (altså det virker ikke at omdøbe filen)
Avatar billede ldrada Nybegynder
02. juni 2003 - 20:45 #4
normality> lpt.html kan man godt omdøbe til.
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. juni 2003 - 20:45 #5
Det er et reserveret ord i windows-miljø - finder lige en bedre forklaring :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. juni 2003 - 20:46 #6
ej mand - n0rmality var hurtigst..:)