Avatar billede tktarget Nybegynder
30. november 2000 - 13:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

MS SQL 7.0 til MS SQL 2000

Vi har et ret stort datawarehouse med Access 2000 som klient-app. og har så fornylig opgraderet serveren til MS SQL 2000. Nu overvejer vi seriøst at gå tilbage til MS SQL 7.0 pga. en del nye problemer. I prioriteret rækkefølge:
1: På klientmaskiner (uden SQL Desktop) får SP\'erne i Access-projektet et \";1\" på navnet og kan ikke anvendes, hvilket selvfølgelig gør klientapplikationen ubrugelig. Vi har ingen planer om at installere desktop udgaver på alle klienter, så er der andre muligheder?
2: Under OLAP-cube-brug har vi et sært konverteringsproblem, som kun gør sig gældende med tal mellem 1 og -1. Kender nogen en løsning på det?
3: I een af DTS-pakkerne rydder vi, med en SP, op i nogle indexer. Første gang kan den ikke finde indexerne, men kører vi den igen, så fejler den ikke. Hvorfor mon?
4: Fra nogle klienter, kan man ikke connecte til SQL-serveren med dennes navn, kun via IP-adressen, som indtastes. Hvorfor mon?

Jeg håber nogle kan hjælpe mig med ovenstående spørgsmål.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
30. november 2000 - 13:12 #1
hvilke klienter ??... win95/98 understøtter jo eksempelvis ikke named pipes.
Avatar billede tktarget Nybegynder
30. november 2000 - 13:15 #2
Sorry, manglende oplysninger.
SQL Server 7.0 på NT SP5
SQL Server 2000 på Win 2000
Klienter er kun NT WS og 2000 prof.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
01. december 2000 - 20:11 #3
skummelt... jeg må folde kortene og trække mig, jeg kan ikke gennemskue dine problemer.
Desværre...
Avatar billede mortennorup Nybegynder
02. december 2000 - 01:00 #4
ang. nr. 4: Hvilken fejlbesked (if any) får i her?
Avatar billede tktarget Nybegynder
05. december 2000 - 09:21 #5
Fra Enterprise Manager, Query Analyzer eller Access Projekt tilslutning er beskeden generelt:
Unable to connect to server MinServer
...SQL Server does not exist or access denied.
Også selvom MinServer optræder i listen over tilgængelige SQL Server. Hvis jeg i stedet skriver IP-adressen, ryger jeg lige ind.
Avatar billede mortennorup Nybegynder
05. december 2000 - 09:50 #6
sikker på du bruger det rette servernavn (alias osv...)
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
05. december 2000 - 11:40 #7
Det lyder som morten siger, som om du benytter et forkert alias, har fjernet named pipes, netbios eller ligende...
Avatar billede mortennorup Nybegynder
22. december 2000 - 11:55 #8
tktarget->
er i kommet videre med noget af dette? især interesseret i hvorfor din SP ikke kan finde index(erne).

/morten
Avatar billede tktarget Nybegynder
27. december 2000 - 10:30 #9
Beklager ventetiden, jeg havde lige en eksamen som skulle overstås.
Mht. alias osv. så har vi fejlsøgt på dette men har ikke fundet nogen grund til bøvlet.
Problemet med indexerne er vi desværre heller ikke kommet videre med, så vi er simpelt hen gået tilbage til MS SQL Server 7.0 indtil videre og den kører fint med samme hardware, base og indstillinger. Vi er dog blevet lovet eksperthjælp så det glæder jeg mig meget til.
Mht. omdøbning af SP\'er så har jeg fundet lidt om det på http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q266/2/77.asp
Det løser dog ikke problemet.
Jeg har besluttet mig for at lukke spørgsmålet indtil videre.
God Jul og Godt Nytår
tktarget
Avatar billede tktarget Nybegynder
27. december 2000 - 10:31 #10
At lukke..