Avatar billede fuerzzz Nybegynder
02. juni 2003 - 17:08 Der er 19 kommentarer

pc tænder selv?

jeg har en compaq presario som er begyndt på noget underligt! ca 30 min efter slukning tænder den automatisk igen! hvorfor nu det? det er ikke noget med windows da den er formateret og helt tom og nulstillet i biosen
Avatar billede geforce3 Praktikant
02. juni 2003 - 17:09 #1
Der er nok slået wake on lan til..
Avatar billede fuerzzz Nybegynder
02. juni 2003 - 17:10 #2
der er ikke netkort i.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
02. juni 2003 - 17:16 #3
det lyder da mystisk...hvad med "wake up on keyboard".
Hvis det er slået til, kan et andet signal, måske gå ind og vække den. :O)
Eller er der noget "wake up...." aktiveret.
Avatar billede ldrada Nybegynder
02. juni 2003 - 17:16 #4
Wake On Modem?
Avatar billede s_kjaer Praktikant
02. juni 2003 - 17:18 #5
Det er højst sandsynligt wake on modem, da den så tænder når telefonen ringer. Mine forældre havde samme problem
Avatar billede fuerzzz Nybegynder
02. juni 2003 - 17:21 #6
der er ikke modem i! og tastaturet har jeg skiftet, og det blir slet ikke rørt. det er ikke altid den gør det ca hver anden gang og nogengange går der længere tid end andre gange - jeg fatter det ikke!
Avatar billede fuerzzz Nybegynder
02. juni 2003 - 17:22 #7
og telefonen ringer ikke når den gør det ;)
Avatar billede ldrada Nybegynder
02. juni 2003 - 17:27 #8
Avatar billede bartfreak Nybegynder
02. juni 2003 - 17:31 #9
du behøver ikke at røre tastaturet..hvis der er andre signaler der tænder den.
så ..igen er der noget "wake up ...der er aktiveret..?
Avatar billede kfz Nybegynder
02. juni 2003 - 17:33 #10
skift strømforsyningen
Avatar billede bartfreak Nybegynder
02. juni 2003 - 17:37 #11
skift batterie..lol...el. underbukser..
Avatar billede ppr Nybegynder
02. juni 2003 - 19:06 #12
Som allerede beskrevet er der funktioner i BIOS der starter din PC op efter at have modtaget et signal fra en eller anden "kilde" - da du ikke skriver hverken model eller nr. er det lidt svært at komme videre med hjælpen til dig.

1 spørgsmål Slukker den eller går den blot i dvale?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
02. juni 2003 - 19:47 #13
Okay mit forslag.check for virus.
Har du et program kørende der kan gøre det?..hvad med opgavestyring..slå det fra.
check ..msconfig..og tag de programmer fra du ikke skal bruge..lav en diskoprydning..og check om alle cookies/temporay internet filer er slettet/temp.
Prøv en scandisk.
Se om du kan finde en update, der løser dit problem.
Reset bios..
Det er sådan jeg ville gribe det an,...:O)
Avatar billede kfz Nybegynder
02. juni 2003 - 21:16 #14
bartfreak>>hvad er det lige som er så sjovt??
Avatar billede ldrada Nybegynder
02. juni 2003 - 21:23 #15
bartfreak> han slukker PCen og den tænder selv efter 30 min < altså, alt hvad der hedder "virus" "spyware" o.l. er SLUKKET, altså en virus kan IKKE tænde din PC.
fuerzzz> Hvilket OS bruger du? din "scheduled tasks" kan nemlig have en finger med i spillet, jeg brugte engang min PC som vækkeur, hvor den gik i dvale over natten (altså, den skrev alt hvad der var i RAMmene ned på HDD og slukkede for strømmen) og  tændte igen kl. 07:30 om morgenen med morgenmusik.
så kig i dine scheduled tasks og slet alt der er der.
Avatar billede ldrada Nybegynder
02. juni 2003 - 21:24 #16
oops læste ikke bartfreak´s indlæg nøje igennem... men det er altså stadig IKKE en virus.
Avatar billede fuerzzz Nybegynder
03. juni 2003 - 11:52 #17
hmmm hehhe det er en presario 5296

og som der står alleøverst er den formateret! altså HELT TOM. og der er ikke umiddelbare noget "wake"-halløj i biosen på den.
Avatar billede jpvj Nybegynder
03. juni 2003 - 11:55 #18
Lyder som defekt hardware (MB). Kontakt Compaq support og hør hvad du skal gøre. Det er i hvert fald ikke et SW problem.
Avatar billede osdeburger Nybegynder
06. juni 2003 - 13:10 #19
i er da helt galt på den da!!!!!!!!!! du har sat den til at starte automatisk..(ligesom når man trykker på en tast på keyboarded) det eneste der skal til for at starte den er bare nogle "micro-impulser".. det er altså nok hvis lyset bliver tændt i et andet værelse.. jeg ved ikke hvordan man slår det fra, men hvis du ike har løst det endnu, så formater da.. og fjern så backup-batteriet (husk så abre at sætte det i igen inden du gen-installerer;);)