Avatar billede ellingsgaard Nybegynder
02. juni 2003 - 14:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Multimedie animator udd.

Hejsa!
Jeg er en fyr på 18 som længe har kigget efter en animator uddannelse som ikke koster det hvide ud af øjnene, som det f.eks. gør hos truemax osv.

Jeg har som så mange andre hørt at der er masser af gode tilbud i England hvis man gerne vil studere 3d animation, og jeg syntes også at det lyder rigtig spændende!

Mit spørgsmål er så bare om ikke det kræver en højere eksamen såsom Gymnasium, handelskole osv. her hjemmefra hvis man skal kunne blive optaget på et universitet i England???

Jeg kunne desuden også godt tænke mig at vide om ikke også at det koster en del penge at studere sådan et sted, eller er det gratis der ovre, eller hvad??

Håber der er nogen der kan hjælpe mig!

Henrik
Avatar billede game_tracker Nybegynder
02. juni 2003 - 14:42 #1
jeg vil selv ha en udd i 3d max men har lavet dette spm før med en der havede taget det i england. ser lige om jeg kan finde det

jeg tager det på truemax hvis jeg kan
Avatar billede game_tracker Nybegynder
02. juni 2003 - 14:50 #2
ved ikke hvad en udd koster på www.3dc.dk

mine spm:
http://www.eksperten.dk/spm/343641
http://www.eksperten.dk/spm/341958 <-- en der tog sin udd i england
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. juni 2003 - 17:07 #3
Der er også en anden mulighed: http://www.animwork.dk/Default.asp?ID=164

/per
Avatar billede michael-k Nybegynder
03. juni 2003 - 09:17 #4
Der er også en anden mulighed www.digitalmedia.dk  Det er gratis og du kan søge SU under uddannelsen
Avatar billede zerohero Nybegynder
03. juni 2003 - 11:27 #5
Ja, det er mig der er ved at tage min uddannelse i England. Det er det bedste jeg nogen sinde har gjort! Hvis du har spørgsmål angående optagelses krav osv. vil jeg helt anbefale at du ringer til British Council i københavn. De er meget meget flinke og vil med glæde hjælpe dig med enhver form for oversættelse af danske karaktere til engelske kraraktere og give dig råd osv.
Normalt kræves der en HF/Gymnasium uddannelse til de fleste uddannelser + eventuelt en yderlige kunstnerisk grafisk uddannelse af en eller anden art. Mens andre uddannelser kun kræves en afsluttende folkeskole eksamen. Når du vælger universitet er det vigtigt at vælge en universitet der har et godt ry, gode faciliteter osv. Den universitet jeg går på hedder University of Teesside og har et virkligt godt ry indenfor deres IT uddannelser. Der er tidligere studerende der nu arbejder ved filmselskaber i Holywood og i den engelske film industri osv. www.tees.c.uk direkte link til IT uddannelser http://www-scm.tees.ac.uk/courses/

Held og Lykke
ZeroHero
Avatar billede zerohero Nybegynder
03. juni 2003 - 11:28 #6
Avatar billede zerohero Nybegynder
03. juni 2003 - 11:29 #7
Avatar billede ellingsgaard Nybegynder
03. juni 2003 - 12:16 #8
tak for det!!
Avatar billede flemming_hansen Nybegynder
14. juni 2003 - 19:02 #9
Lyder spændende, tror også jeg vil kigge nærmere på det. Tak for linket !