Avatar billede thomasra Nybegynder
02. juni 2003 - 12:01 Der er 11 kommentarer

Kun 1 ud af 3 netkort på min computer virker.

Jeg har 1 netkort af typen CNet PRO200 installeret på min computer. Kortet virker for det meste godt men - tro det eller ej - når vejret er varmt eller fugtigt hoppen den hele tiden af og det kan jeg jo ikke rigtigt bruget til noget  :o(

Derfor købte jeg i første omgang et 3com etherlink 10/100  kort af typen 3C905C-TXM. Det kan jeg bare ikke få til at virke - det ser ud til at det kun sender pakker men ikke modtager en eneste. Så tænkte jeg at kortet jo kunne være defekt hvorfor jeg købte et andet kort:

BenQ AEN 100 fast ethernet card. Her har jeg imidlertid nøjagtigt det samme problem som med 3com kortet.

Jeg har på bedste husmandsvis prøvet at ændre lidt i opsætningen på kortene men lige lidt hjælper det.

Til sidst lidt yderligere oplysning hvor relevansen måske ikke er så vigtig:
Vi deles 5 mand om en hub og det virker fint for de andre. Når jeg  pinger 192.168.1.1 med de 2 sidste kort kommer der intet reply.

Gid en derude kan hjælpe mig - jeg er træt af at internettet funktionsdygtighed er afhængig af vejret!  :o)

Hilsen Thomas
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. juni 2003 - 12:29 #1
Det lyder som om at de 2 sidste kort ikke kan autonegotiate hastigheden og duplex med hubben, så jeg vil råde dig til manuelt at sætte hastigheden på netkortet. Du skal sætte den til same hastighed som hubben, og i første omgang til halv duplex. Kører det så prøv at sætte den til fuld duplex.
Avatar billede alleykat Nybegynder
02. juni 2003 - 12:33 #2
Den var godtnok ny! Men jeg mangler lige en smule info - hvilket styresystem snakker vi her? For Windows XP burde nok kunne styre det; Windows 98 kan til gengæld være en umulig 'medspiller' når det gælder mere end 1 netkort.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. juni 2003 - 12:41 #3
alleykat >> jeg tror du misforstår spørgsmålet (eller også gør jeg). Manden forsøger med et netkort ad gangen i sin maskine. Ikke 3 på en gang.
Avatar billede thomasra Nybegynder
02. juni 2003 - 13:50 #4
Til Tonny: Det har jeg prøvet - full duplex half duplex 100 mbps 10 mbps - you name it! Og ja Tonny - du har ret mht alleykat - jeg tager et kort af gangen!
Jeg bruger i øvrigt win 2000
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. juni 2003 - 13:55 #5
Ok, og du har forsøgt med et andet patchkabel, samt en anden port i hubben ?
Grunden til at jeg spørger er at da du åbenbart kun kan sende med de 2 sidste kort, kan det ledningspar der receiver i ledningen eller hubben have dårlig kontakt, hvilket faktisk tyder på at det er patchkablet, idet stikket på det første kort der virkede, kan være en anelse strammere end på det 2 andre.
Avatar billede jensendk Nybegynder
02. juni 2003 - 13:56 #6
Flyt kortet til nabopci slottet..
Avatar billede thomasra Nybegynder
02. juni 2003 - 14:04 #7
Til tonni: Jeps - har prøvet det hele og jensen: det har jeg også prøvet...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. juni 2003 - 14:22 #8
Ok, har du prøvet at have routeren og hub'en slukket. Tænde routeren, vente til den er helt oppe og derefter tænde hub'en. Det er den mulighed at routeren kan huske macaddresserne på netkortene og derfor ikke vil give en ipaddresse til de sidste netkort.
Men jeg skyder lidt i blinde nu.
Med de 2 sidste netkort, kunne du da få en ipaddresse fra routeren ?.
Avatar billede venturer Nybegynder
03. juni 2003 - 08:22 #9
Jeg læner mig også over mod at det er selve kablet eller hub'en den er gal med.
Hvis du har en anden maskine, kan du evt. prøve at forbinde de to med et krydset kabel (som du ved virker) direkte og se om den så vil lave en forbindelse UDEN brug af hub'en.
Avatar billede mr.fun Nybegynder
23. juni 2003 - 00:26 #10
Hvilket chip set er der på dit bundkort, jeg har oplevet at nogle via chipset lavede et lignende problem, (så hvis dit bundkort er mellem 1 og 2 år gammelt) så kan det hjælpe at installerer via 4in1 drivere. Derudover vil jeg gerne høre hvad den precist skriver når du pinger 192.168.1.1????
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. juni 2003 - 14:12 #11
Jeg har lige slåsset med et lignende problem, hvor jeg prøvede 5-6 forskellige netkort i maskinen. Et enkelt ville kommunikere men holdt hurtigt op med det igen. De 4in1 drivere som mr.fun omtaler havde en ret mirakuløs virkning på maskinen, der pludseligt kunne det hele. Så prøv at skrive hvilket motherboard du har i maskinen, så kan vi se om det er med via chipset.