Avatar billede allau Nybegynder
02. juni 2003 - 11:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Linksys Wireless Cable/DSL Router AP & 4 ports switch

Hejsan.

Er det muligt at disable router-funktionaliten 100% uden at "slukke" for wiresless access? Jeg spørger, fordi jeg pt. har TDC bredbånd, hvor jeg har 4 dynamiske ip-adresse til rådighed. Jeg vil gerne have at mine 4 klienter har en offentlig ip-adresse hver især? Dvs. routeren skal egentlig bare fungere som en switch med wireless-access...

Årsagen til at jeg gerne vil har router-funktionaliteten alligvel er, at jeg på et senere tidspunkt i forholdsvis nær fremtid skifter til en anden internetudbyder, hvor man kun får een statisk ip-adresse.

mvh
allan
Avatar billede the_collector Novice
02. juni 2003 - 11:55 #1
Hvis du kan, så står det i manualen. Jeg har prøvet at downloade den fra Linksys' hjemmeside, men den er defekt, så jeg kan desværre ikke checke det.
Prøv eventuelt at se om du kan slå NAT fra, det er muligt at det er nok til at du kan bruge den som du ønsker.
Avatar billede allau Nybegynder
02. juni 2003 - 12:01 #2
Du kan downloade den herfra: ftp://ftp.linksys.com/pdf/befw11s4_v2ug.pdf

Det kræver bare god tålmodighed. Jeg har læse manualen... men jeg kan stadig ikke gennemskue, om det er muligt eller ej. Er der nogen, som har erfaringer?

mvh
allan
Avatar billede the_collector Novice
02. juni 2003 - 12:16 #3
Det var derfra jeg prøvede at hente den. Jeg får at vide at filen er beskadiget og kan ikke repareres.
Avatar billede volleborg Nybegynder
02. juni 2003 - 12:26 #4
Har du prøvet at disable DHCP serveren? Det virkede engang for mig med en Zyxel router hvor jeg så brugte den som switch (den havde fire porte).
Avatar billede allau Nybegynder
02. juni 2003 - 12:30 #5
Her er svaret direkte fra Linksys:

Thank you for contacting Linksys Customer Support,

With regards to you inquiry, yes it is possible to use the router as a
wireless access point/switch only.

Just make it sure that the DHCP function of the router is disabled and your
modem is not connected to the WAN port of the router.

This is done on the DHCP page of the router.

1.      Open the web browser and type the router's IP Address 192.168.1.1.
2.      Enter the Username and Password by default leave username blank and
type admin for the password.
3.     Select DHCP tab, from there kindly disable the DHCP function of the
router.
4.    Click Apply, to save changes then Continue.

As for wireless accesss point, make it sure that the wireless function is
enabled on the Set up page of the router.

Thank you and have a nice day!
Avatar billede allau Nybegynder
02. juni 2003 - 12:31 #6
Det burde jeg selv kunne have tænkt mig frem til... "... and your
modem is not connected to the WAN port of the router...."