Avatar billede crowool Nybegynder
02. juni 2003 - 01:05 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Min computer går på stand by en gang imellem

Hvis min computer har stået tændt et par timer nogen gange flere dage så hvis jeg genstárter den går skærmen på stand by og computeren stater slet ik op den når ikke om "bibbe" så er skærmen gået på stand by. eller nogen gange lukker den selv computeren og så når jeg starter den igen gør den det samme. Så kan jeg hvis jeg er hældig stille den udenfor i 10 min så virker den igen hvis jeg er hældig. jeg har ikke kabinet på for at den ikke skal blive for varm..
Avatar billede connie Nybegynder
02. juni 2003 - 01:12 #1
Stille den udenfor??? Så er din køler/blæser vidst ikke meget bevendt! Køb en kraftigere!
Avatar billede crowool Nybegynder
02. juni 2003 - 01:15 #2
Det hjælper ikke jeg har haft en kæmpe blæser sådan en man bruger i stuen om sommeren stående og blæse ind i den og det hjælper ikke og der tror jeg ikke man kan få den meget koldere!!!
Avatar billede connie Nybegynder
02. juni 2003 - 01:26 #3
Nej det har du ret i! Men det burde slet ikke være nødvendigt og i hvilken som helst computer burde du også kunne have kabinet i, selv om sommeren med den rette køler. Kan du ikke skrive spec. for din computer så vi ved hvad vi har med at gøre?
Avatar billede crowool Nybegynder
02. juni 2003 - 01:44 #4
Det er en gammel amd duron 800 mhz med geforce 4 512 mb ram jeg ved ik lige hva det er for et bundkort!
Avatar billede bredker Nybegynder
02. juni 2003 - 06:58 #5
i egenskaber for skærm>>strømforsyning
her skal de alle (skærm,harddisk mm )være sat til "sluk aldrig "
jeg havde samme problem ,men da det blev slået fra var det løst
Avatar billede bredker Nybegynder
02. juni 2003 - 07:25 #6
sorry>læste ikke spm ordentlig først
men måske er det bedre at montere kabinettet igen og evt montere en kabinetkøler hvis det ikke hjælper
i nogle maskiner er det mere skade at lade den stå åben , da luftstrømmen ikke kommer ind omkring der hvor der er behov for det
Avatar billede redhat9user Nybegynder
02. juni 2003 - 07:59 #7
Nu skriver du jo at det er en gammel CPU, så muligheden er der også for at din CPU køleplade er støvet til eller har dårlig termisk kontakt til CPU'en. Kan du aflæse CPU temperaturen?

Forsøg eventuelt at støvsuge CPU kølepladen (med slukket PC).
Avatar billede serverservice Praktikant
02. juni 2003 - 08:09 #8
Du kan se temperaturer med hmonitor
http://www.softnews.ro/public/cat/13/5/13-5-62.shtml
Hvad siger den så?
Avatar billede crowool Nybegynder
03. juni 2003 - 02:23 #9
Det var efter den havde gjordt det jeg pillede det af så det hjælper ikke
Avatar billede crowool Nybegynder
03. juni 2003 - 02:24 #10
Den står på 39,0 grader ved HDD Tempetures Er det normalt??? den skriver ikke andre temperature end den ene..
Avatar billede crowool Nybegynder
03. juni 2003 - 02:25 #11
Jeg har ellers prøvet at rense køleren bare ved at opille den af og puste lidt men prøver lige at støvsuge den og ser hva der sker det er jo bare ik til at regne med for det er jo kun engang imellem problemet opstår.
Avatar billede crowool Nybegynder
03. juni 2003 - 02:26 #12
Tak for linket. og alle de gode råd ser lige hva er sker. skriver lige hvis problemt opstår igen efter jeg har prøvet alle de her forskelllige ting