Avatar billede marielystvej Nybegynder
01. juni 2003 - 22:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Telekonverter til c-5050

Hej

Jeg har købt et Olympus c-5050

Jeg ville vide om der er nogen der ved om olympus vil lave flere telekonvertere der forlænger med mere end 1.7 gange?

Kan man bruge telekonvertere fra andre mærker end olympus til c-5050eren.

Joakim
Avatar billede Beach Mester
01. juni 2003 - 22:48 #1
Jeg vil ikke ligge hovedet på blokken for det jeg siger, da jeg desvære en enkelt gang er løbet ind i problemet med netop uoriginale teleconv. til digitalkameraer...

Men hvis du køber en CLA-1 adapter og en Step-up ring 43-55mm (SUR4355) så skulle det teorien virke med alle teleconv. op til ca. 2X

Men jeg vil helt klart anbefale dig at smutte ned til en forhandler som har begge ting på lager, og afprøve det inden du smider nogle kroner på bordet. Som sagt så har jeg en gang solgt et Olympus C-1400L hvor man IKKE kunne bruge en HAMA 2X converter selv om denne faktisk virkede på nogle af alle de andre modeller. Det må have noget med brændpunktets afstand til teleconv. at gøre, men aner ikke hvordan man kan regne den ud:-(

//Beach
Avatar billede marielystvej Nybegynder
02. juni 2003 - 07:48 #2
jeg kom til at afvise dit svar det var ikke meningen så skriv en anden så apcepterer jeg den

Joakim
Avatar billede Beach Mester
02. juni 2003 - 20:26 #3
Svar.... Håber du kan bruge det til noget:-)

//Beach
Avatar billede Beach Mester
03. juni 2003 - 10:00 #4
Hvis du får tiden til det, ville jeg blive meget glad hvis du vil offentliggøre dine forsøg her på E så andre kan få glæde af det.

//Beach

PS. Takker for point