Avatar billede peer Nybegynder
01. juni 2003 - 15:21 Der er 12 kommentarer

Kalder op men viser ikke nogle sider

Mit modem er korrekt installeret, skulle jeg da mene, computeren ringer fint op og logger på netværket (hos get2net) men den vil ikke vise nogle sider. Umiddelbart ville jeg sige det var et TCP/IP problem men nej. Nu har jeg imidlertidig opdaget at jeg ikke har noget opkaldskort i enhedshåndtering for hardware. Er det ikke en fejl. OS er win2000. Please help!!!!
Avatar billede skaw Nybegynder
01. juni 2003 - 15:22 #1
tilføj et opkaldskort så burde det virke
Avatar billede boris Mester
01. juni 2003 - 15:23 #2
Prøv om du kan se siden med adressen 129.142.22.8
Hvis du kan det, så er det dine DNS-indstillinger som er forkerte
Avatar billede peer Nybegynder
01. juni 2003 - 15:25 #3
Hvordan tilføjer jeg lige et opkaldskort?
Avatar billede boris Mester
01. juni 2003 - 15:26 #4
Højreklik på andre computere eller my network neighbourhood
Avatar billede peer Nybegynder
01. juni 2003 - 15:27 #5
Jeg sidder pt på en ADSL og den anden computer som er min søsters kan jeg ikke lige teste det på. Men 129.142.22.8 er jo dr.dk og den kan jeg fint se, jeg kan også se alle andre sider. Kan du forklarer?
Avatar billede boris Mester
01. juni 2003 - 15:31 #6
Hvis du kan se DR ved hjælp af IP-adressen, men ikke ved at skrive adressen, så er det fordi du ikke har konfigureret DNS-servere (navneservere) rigtigt. Du skal angive to adresser på navneservere. Dem får du af din udbyder, taledanmark eller hvem det nu er. Det er dem der oversætter adresserne til IP-numre, altså internettets telefonbøger.
Avatar billede peer Nybegynder
01. juni 2003 - 15:33 #7
Egentlig er det faktisk ikke nødvendigt at angive DNS-serverer da disse automatisk kan tildeles af udbyderen. Så det er nu ikke her problemet ligger.
Avatar billede boris Mester
01. juni 2003 - 16:01 #8
>peer. Jeg har faktisk oplevet, at forkert DNS-indstilling var problemet..
Avatar billede peer Nybegynder
01. juni 2003 - 16:17 #9
Boris... ok. Ja jeg ved godt at DNS-indstillinger kan skabe alvorlige problemer. Derfor forud definerer jeg dem aldrig i en modem-opsætning. Jeg ved i hvert fald at det ikke er nødvendigt ved tele2's get2net.

Jeg vil imorgen prøve at genindstallerer modemmet og alle protokoller og at se om det hjælper. Har også fundet en ny driver som  måske kan løse det?
Avatar billede flashmadsen Nybegynder
12. juni 2003 - 19:50 #10
Skulle det blive nødvendigt at indsætte DNS har jeg lige copy/pastet dem til dig :-)

DNS, primær: 195.82.195.101 (ns.get2net.dk)
DNS, sekundær: 129.142.7.101 (ns2.get2net.dk)
IP-adresse: servertildelt
Netmaske 255.255.255.0
Avatar billede peer Nybegynder
12. juni 2003 - 21:30 #11
Fedt nok flash... Jeg tjekker det asap.
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2003 - 21:33 #12
Find ud af hvad du kan pinge... Start - kør - cmd

ping localhost
ping mail.dk
ping 195.41.46.138

Post hvad du får af svar på de 3 ping-req, så skal jeg fortælle dig, hvordan du løser problemet...

/SRV