Avatar billede fox2001bs Nybegynder
01. juni 2003 - 12:14 Der er 3 kommentarer

Forskel på nokia/siemens java spil, programmer.

Hejsa Alle samme

Er der forskel på Nokia Java spil/programer og siemens Java spil/programmer?? (Java er vel Java) :o)

Findes der en Java afspiller til PC så man kan se hvordan spille/programme ser ud inden man uploader det til sin Mobil??

På forhånd tak :)

/Fox
Avatar billede al1407 Nybegynder
01. juni 2003 - 14:36 #1
Java er Java - men telefonerne bruger højst sandsynligt forskellig "hardware" som gør at et spil til en Nokia ikke kan bruges på en Ericsson fordi at den f.eks. ikke kan "finde" højttaler enheden, eller fordi at input (tastaturet) ikke er ens ..
Avatar billede disky Nybegynder
01. juni 2003 - 15:12 #2
Hvis spillene er lavet rent til J2ME så kan de uden problemmer køre på begge telefoner, problemmet opstår hvis spiludviklerne har anvendt properitære ting i telefonen, f.eks. 3D på Nokia 3410 det findes ikke i andre telefoner. Osv.

al1407:
Højtalere og tastatur interface er generelt og standardiseret
Avatar billede fox2001bs Nybegynder
30. juni 2003 - 13:50 #3
kan man se i filen hvilke telefoner spil/programme kan bruge til